Acrobat plugins

Deze thread gaat enigzins verder op onderstaande thread. http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=33103&highlight=

Hierin vroeg ik hoe je een certified pdf moet maken, of tenminste hoe ik dat voor elkaar moet krijgen in OS X. Mijn vader wil namelijk van OS 9 naar X overgaan, maar moet wel pdf’s kunnen certifien. Ik ben al dagen aan het klooien op mijn eigen computer met OS X 10.3 en heb het bijna voor elkaar, maar ik krijg dat groene vinkje maar niet tevoorschijn.

Nu heb ik wat zitten graven in mijn vader’s programma’s en ik kwam een stuk of wat plugins tegen van Enfocus. Ik heb deze naar mijn computer overgeschreven en ik wil ze nu in Acrobat 6 gebruiken. Dit lukt mij dus niet. Ik kan geen pluginbeheer vinden of een specifieke map waar de plugins in zouden moeten staan.

Ik heb ook de complete Acrobat 5 map van m’n vaders computer, inclusief plugins-map met de enfocus plugins, naar mijn computer gekopieerd. Wanneer ik Acrobat 5 open opent deze gewoon in OS X (niet classic) maar krijg ik er wederom geen plugins in.

Ik wordt hier gek van. Ik bedoel, hoe moeilijk moet het zijn? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Als je probeert om Enfocus plugins (Pitstop?) in Acrobat 6 te laden, volgens mij gaat dit niet zonder het instalatie programma.

Ook kun Enfocus plugins voor acrobat 5 niet gebruiken in versie 6!

Ik snap ook niet helemaal wat je nou probeert te doen. Enfocus instant PDF is inmiddels keurig voor OSX verkrijgbaar. Pitstop heb je voor het maken niet nodig, heeft vooral meer edit-mogelijkheden die vooral voor drukkerijen handig kunnen zijn.

Met InstantPDF maak je rechtstreeks vanuit InDesign en XPress een PDF door naar de ‘virtuele’ InstantPDF-printer te printen. Het programma zelf is nogal complex in elkaar gezet, maar vraag een demo aan op www.enfocus.com en je kunt 30 dagen lang ongestoord je gang gaan. De complexiteit maakt het niet makkelijk de boel te installeren via achterdeurtjes.

Acrobat 5 en 6 verschillen nogal van elkaar. Plugins zijn dan ook niet uitwisselbaar.

[quote:ee19cf725a]Als je probeert om Enfocus plugins (Pitstop?) in Acrobat 6 te laden, volgens mij gaat dit niet zonder het instalatie programma.[/quote:ee19cf725a]

Zo’n idee had ik al. Het installatie programma van die plugin neem ik aan?

[quote:ee19cf725a]Ook kun Enfocus plugins voor acrobat 5 niet gebruiken in versie 6![/quote:ee19cf725a]

Dat is duidelijk dan.

[quote:ee19cf725a]Ik snap ook niet helemaal wat je nou probeert te doen. Enfocus instant PDF is inmiddels keurig voor OSX verkrijgbaar. Pitstop heb je voor het maken niet nodig, heeft vooral meer edit-mogelijkheden die vooral voor drukkerijen handig kunnen zijn.[/quote:ee19cf725a]

Ik heb het programma of de plugin nodig dat van een pdf een certified pdf maakt. Is dat nu pitstop of instant pdf? Ik weet dat het programma er voor OS X is, maar die plugins had m’n vader al, dus ik dacht dat ik ze misschien ook in OS X kon gebruiken bij Acrobat 6 of eventueel 5, zodat hij niet alles overnieuw hoeft te kopen. Maar als het niet anders kan koopt hij het programma wel.

In ieder geval moet het systeem met dat groene vinkje terug komen in Acrobat. Dus pitstop of instant pdf?

[quote:ee19cf725a]Met InstantPDF maak je rechtstreeks vanuit InDesign en XPress een PDF door naar de ‘virtuele’ InstantPDF-printer te printen. Het programma zelf is nogal complex in elkaar gezet, maar vraag een demo aan op www.enfocus.com en je kunt 30 dagen lang ongestoord je gang gaan. De complexiteit maakt het niet makkelijk de boel te installeren via achterdeurtjes.[/quote:ee19cf725a]

Je bedoeld dat de pdf dan ook direct door de distiller is gegaan? Zoiets heb ik al opgezet met de demo van instant pdf. Maar ik zoek specifiek om het certified pdf systeem met het groene vinkje in Acrobat.

Voor meer info omtrent mijn bedoeling, kijk ook hier

Bedankt voor jullie reacties.

Oh, nog iets. Zou iemand een (of meer) screenshot in Acrobat willen nemen van het certify proces en die hier willen uploaden?

Beste Kyokushinkai, je begint aan de verkeerde kant. Om een cPDF te maken, maak je een PDF volgens de regels. Daarna ga je de PDF certificeren met een programma dat alle instellingen, profielen, beeldresoluties en kleurinstellingen controleert. Is dat allemaal OK dan levert dat een groen vinkje op in Acrobat.

Wil je alleen de controle hebben op de documenten en de cPDF log kunnen lezen dan heb je daarvoor het gratis programma statuscheck voor.

Wil je een PDF distillen en certifien, dan heb je instant PDF nodig of (meer functies voor meer geld) Pitstop.

InstantPDF doet het volgende:
maakt een PS bestand volgens bepaalde instellingen, verwerkt de PS met Acrobat Distiller tot PDF, controleert de PDF volgens de richtlijnen en als je dat allemaal accoord vindt dan heb je je V-tje.

Wil je weten wat er gebeurt lees dan eerst de met screenshots verluchtigde Instant PDF QuickStart

Als je dan nog vragen hebt wil ik wel een paar screenshots vor je maken, maar dat doet niet veel. Het werk gebeurt in stilte… Maar voor wie het weten wil: www.noxbox.nl/files/cPDF.png

Bedankt. Ik zal eens naar die links kijken.

Ik kom er nog steeds niet uit. Ik heb nu die demo van instant pdf. Vanuit Xpress kan ik nu in de printopties opslaan als certified pdf. Daarna wordt automatisch instant pdf geopend. Ik selecteer daar de joboptions en start het proces waarna de pdf in Acrobat geopend wordt. Maar Acrobat loopt dan vast, en wanneer ik de pdf in preview open is die gewoon helemaal wit. Wat een geklooi.

Preview is een zeer beperkte viewer. Kan alleen lagere versies PDF bekijken. Gebruik gewoon Acrobat 6 of 7.

Eeeh, ik zei toch dat Acrobat vastloopt? :o

En ik bedoel reader... :evil: Heb je al die verhuisde plugins er al weer uitgehaald??

Probeer anders eens eerst een PS te maken (vanuit XPress), dan met Distiller een PDF maken en dan openen in Acrobat en bewaren als 'certified PDF (is een nieuwe menuoptie als je InstantPDF hebt geinstalleerd). Misschien dat dat enige helderheid verschaft over het moment waarop het mis gaat…