Actionscript vraag

Geachte medemacosx.nlers :-)

Zit met een actionscript vraagje,

Ik heb een perfolio, 4x4 foto’s zijn zichtbaar, en je hebt twee scrollknopjes, waar mee je dus naar boven en naar benden kan scrollen. Alles word via xml ingeladen.
Maar nu krijg ik het maar niet voormekaar dat als hij helemaal tot de bovenste rij foto’s gescrolled is, dat hij dan niet meer verder kan scrollen. En hetzelfde voor de onderste.
Omdat de foto’s dynamisch worden ingeladen kan ik niet zeggen dat hij bij die foto moet stoppen, want het aantal kan verschillen…

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Weet niet of ik het duidelijk genoeg heb uitgelgd :slight_smile:
Maar dat hoor ik dan wel!

Groeten
Jonas

Je moet dan de hoogte en y positie weten van die foto's of de Movieclip waar ze in ingeladen worden. Vervolgend zet je een actionscript op de knop zoiets als:

Knop naar beneden

[code:1:7f3552eb3d]on (release) {
// Wanneer er omlaag gescrolt kan worden
if (_root.pad.naar.object._y + _root.pad.naar.object._height > maximaleY) {
// Scroll actie
}
}[/code:1:7f3552eb3d]

Knop naar boven

[code:1:7f3552eb3d]on (release) {
// Wanneer er omhoog gescrolt kan worden
if (_root.pad.naar.object._y < minimaleY) {
// Scroll actie
}
}[/code:1:7f3552eb3d]

Mja, dat kan idd, maar het pad naar het object niet niet bekend? Want de foto's worden extern ingeladen. Of kan ik er wel achterkomen hoeveel er zijn, en dan zo het pad aangeven naar da eerste en de laatste?

Jonas

Je kunt het beste de foto's inladen in 1 movieclip en die movieclip in zijn geheel laten scrollen.

Owja :-) dat doe ik eigenlijk al, daar had ik niet aangedacht! Das nog eens een prima plan, en een simpele oplossing.

Bedankt, ik ga er meteen naar kijken!

Groetjes
JOnas

Als je je xml parset, weet je toch hoeveel images je hebt? En aan de hand daarvan kan je laten bereken hoever je mc mag scrollen.