actionscript vraagje! [opgelost]

Beste vrienden :-)

Zit met een vraagje, waarschijnlijk is het reuze simpel, en heb ik het al honderd keer voor mekaar gekregen, maar deze keer lukt het me niet!

Ik heb op frame 1 en preloadscript staan, en als de site geladen is gaat ie naar frame 3:

[code:1:a8a18edbbe]bytes_loaded = Math.round(this.getBytesLoaded());
bytes_total = Math.round(this.getBytesTotal());
getPercent = bytes_loaded/bytes_total;
this.loadBar._width = getPercent100;
this.loadText = Math.round(getPercent
100)+"%";
if (bytes_loaded == bytes_total) {
this.gotoAndPlay(3);

}[/code:1:a8a18edbbe]

Nu, dit werkt allemaal perfect, maar op frame 3 staat een mc en die moet naar frame 2 gaan als de site geladen is? En dit krijg ik maar niet voormekaar.

Ik had op frame 3 dit gezet

[code:1:a8a18edbbe]onEnterFrame
this.screen.inhoud.gotoAndStop(2);[/code:1:a8a18edbbe]

Maar zo moet het blijkbaar niet, want die doet het niet…
Het pad naar de mc klopt, daar ben ik 100% zeker van, maar er moet gewoon iets met de code mis zijn? Of ik kijk gewoon ergens over?

Wie weet er raad?
Groeten
Jonas

Je moet echt geen onEnterFrame gebruiken.

_root.mc.gotoAndPlay(3-1);

is genoeg.

Als ik het goed begrijp ga je naar frame 3, waar je een movieclip geplaatst hebt. Die movieclip moet, in de movieclip zelf, naar frame 2 gaan. Als dat niet zo is, graag een duidelijkere omschrijving. Ik frame 3 waar de movieclip instaat kun je dan toch gewoon instanceNameOfMovieclip.gotoAndStop(2); doen?

[edit]
Konijn was me voor, maar die wil je naar frame 3 hebben en dat is niet de bedoeling geloof ik :stuck_out_tongue:
[/edit]

Niet waar hoor, ik heb het al gewijzigd :)

Nou, het klopt alletwee, De onEnterFrame moet er gewoon niet bij, das waar.. Maar zonder dat doet ie het ook niet? En dat vind ik zo vreemd, want hij zou het gewoon moeten doen? Het pad klopt... Ik zal nog eens even de uitleg geven :-)

Ik heb een .fla, met hoofdtijdlijn, en op frame 1 en 2 staat de code voor de preloader…
Als de site geladen is, stuurt de preloader je naar frame 3 van de hoofdfilm.
In dit frame Heb je een movieclip (een paar balkjes die bewegen enz…) en in die movieclip heb je op frame 6, nog een mc, en die moet naar frame 2 gaan bij het openen…

Man wat ingewikkeld :slight_smile:
Nu, ik denk dat ik al weet wat er mis is, als je op een knop klikt dan geeft deze knop de opdracht aan een mc op te beginnen spelen, en als hij frame 6 berijkt heeft moet de movie clip op dit frame naar een ander frame…

Hier even de code :slight_smile: want het is beetje ingewikkeld om zo uit te leggen…

Deze code staat op een knop, en die doet eigenlijk wat er moet gebeuren…Maar dan als de site geladen is.

[code:1:5f39f3be94]on (release) {

this.screen.gotoAndPlay(2);

this.onEnterFrame = function() {

if (this.screen._currentframe == 11) {

this.screen.inhoud.gotoAndStop(2);

this.aanduiding.gotoAndStop(1);

delete this.onEnterFrame;

}

};

}
[/code:1:5f39f3be94]

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is?

Ok, dus in Frame 3 op de hoofdtijdlijn zet je Movieclip1.gotoAndPlay(3); en in die movieclip zelf zet je op frame 6 Movieclip2.gotoAndPlay(2); Dat zou moeten werken.

Ja, maar dan gaat hij iedere keer als de eerste movieclip afspeelt en op frame 6 komt, in de tweede movieclip naar frame 2, en dat is niet de bedoeling... :-)

Nou, het is gelukt, maar ik snap niet goed wat er nu mis was. En ik zou ook niet weten hoe ik het moet uitleggen...

Enige wat ik kan zeggen is, dat als ik de actie die ik op de knoppen heb staan op het frame zette (aangepast voor een frame natuurlijk) dan deed hij het niet, terwijl de knoppen het wel perfect deden…

Nu ja, het is opgelost :slight_smile:

Bedankt voor de tips :slight_smile: