active directory

Hallo,

Ik heb al op internet gezocht hoe ik Mac os X Panther bij Active directory kan aanmelden. Ik heb al wat gevonden maar ik kom niet veel verder. Ik heb namelijk de nederlandse versie van Panther en daarom weet ik soms niet wat de vertaling naar het nederlands is. Op de volgende website http://www.bombich.com/mactips/activedir.html staat beschreven hoe je Active Directory op de Apple activeerd. Helaas kan ik nergens Directory services vinden. Kan iemand mij vertellen welk programma dit in het Nederlands is op de apple?

Of kan iemand mij zeggen hoe ik Panther aanmeld in een WIndows 2003 active directory domein?

Mvg,
Jules

Dat is: Programma's/Hulpprogramma's/adreslijsttoegang

Succes…

bedankt, ik hoop dat ik het vlug aan de praat krijg.

Ik vond het een gruwelijk gekloot. Kreeg het niet goed draaiende op de mac. users die niet konden aanloggen. Geen drive mappings. Besloten om maar een mac server in te zetten. Wel wennen, maar werkt prettig. Merk ook dat apache een stuk sneller is dan het iis. En minder gevoelig.

Het wil helaas niet echt lukken hier. Ik krijg geen connectie met domein. Is iemand het hier al gelukt om een connectie te krijgen met de active directory, en hoe heb je dit toen gedaan?

Mocht het echt niet lukken, welke alternatieve zijn er dan die op een PC draaien.