Activiteitenweergave crasht

Sedert dat ik mijn schijfpermissies heb hersteld en geprebind met Cocktail, wil Activiteitenweergave niet meer opstarten: ik zie het icoontje op en neer gaan, maar dan verdwijnt het weer (zonder dat er een crash melding is)

Weet iemand hoe ik dit programma weer kan gebruiken?
Of kan iemand misschien dit programma mailen (ik gebruik laatste versie panther) om te zien of aan het programma zelf ligt.

Verwijder het bestand [b:95aeaafdba]com.apple.ActivityMonitor.plist[/b:95aeaafdba] uit de map ~/Bibliotheek/Preferences en herstart Activiteitenmonitor.

heb ik al gedaan maar helpt niets

Probeer eens om met Schijfhulpprogramma je volumebevoegdheden te herstellen. Misschien helpt dat. Bij mij heeft dat in ieder geval wel geholpen... succes!

Het heeft inderdaad geholpen! Dat is wel vreemd; ik had schijfpermissies hersteld met cocktail: moet ik daar uit concluderen dat je best altijd met schijfhulpprogramma hersteld?

Mooi! Weten we dat ook weer... Ik kan van Apple alleen niet begrijpen waarom het OS zo gevoelig voor volumebevoegdheden is. Kan het besturingssysteem die dingen zelf niet regelen? Want ik begrijp dat als je deze bevoegdheden/permissies niet regelmatig repareert, je steeds vaker problemen met je Mac krijgt tot kernelpanics aan toe! Dit moet toch makkelijker kunnen?

Er zijn progjes om die zaken automatisch te laten repareren. Zo gebruik ik [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/9633]Macaroni[/url], die ruimt de daily-, weekly- en monthly-logs automatisch op, herstelt automatisch de permissies en ruimt de overbodige taalbestanden automatisch op, ideaal progje!

Het kan zijn dat Schijfhulpprogramma iets extra’s repareert aan permissies, maar aangezien Cocktail hetzelfde onderdeel aanspreekt in Unix als Schijfhulpprogramma, is dit eigenlijk vreemd. Mogelijk is er een permissie verkeerd gaan staan net voordat jij ActiviteitenWeergave startte. Ik weet niet of je na het verwijderen van de .plist ook nogmaals met Cocktail de permissies had hersteld? Wat had je nog meer met Cocktail gedaan? Met dat soort progjes moet je altijd oppassen. Ik gebruik Cocktail niet meer, sinds ik zo’n anderhalf jaar problemen kreeg na het gebruik ervan.
Misschien is het prebinden verkeerd gegaan? Maar ik weet niet zeker of een programma daardoor niet kan doorstarten. :expressionless:

Oh en trouwens, OS X is aardig stabiel, ook zonder permissies te herstellen, het ligt er alleen wel aan hoe zwaar je het gebruikt en wat je precies doet. Mijn schoonzusje heeft nu bijna 2 jaar 10.2.3 op haar Mac en nog nooit de permissies hersteld… :stuck_out_tongue: