Adapter gaat af en toe uit?

Dag Allemaal,

De adapter van mijn powerbook gaat af en toe uit. Ik merk dan ineens dat mijn batterij indicator aan het aftellen is terwijl de adapter gewoon in het stopcontact zit. Als ik 'm dan uit het stopcontact trek en weer terugprik gaat hij weer laden.

Het lampje op de stekker is ook uit als de adapter het niet doet. Het lampje werkt wel weer gewoon als ik 'm even eruit trek.

Zijn er meer mensen die dat hebben?

Kees Jan

Lijkt mij een duidelijk geval van een niet goed werkende adapter. Mogelijk een warmte probleem/beveiliging waardoor de adapter uitschakeld als hij (te) warm wordt.

Wat het ook is, sowieso terug brengen bij je dealer en laten vervangen. Als het vervangen niet direct kan gebeuren en je bent je adapter een tijdje kwijt, dan zou je mogelijk een adapter kunnen lenen.

Heb ik ook gehad. Nieuwe adaptor gekregen.

[quote:c9fb918027="Avensys"]Heb ik ook gehad. Nieuwe adaptor gekregen.[/quote:c9fb918027]

Ik ook

Zat nog te denken dat een bepaalde serie G4 PB's slechte accu's had die je kostenloos kon/kan omruilen bij je dealer. Mogelijk dat dit ook een oorzaak van je probleem zou kunnen zijn.

Maar als ik zo hoor dat andere PB gebruikers zondermeer een nieuwe adaptor hebben gekregen, dan is het waarschijnlijk een bekend en erkend probleem dat zonder meer wordt opgelost.

Succes maar weer.

Heb het ook, en een huisgenoot ook. We hebben alle twee de iBook G4 14' laatste revisie. Adapters komen uit 2005. Heb nog een andere adapter uit 2004 liggen en die heeft het probleem niet. Het schijnt niet zo'n probleem te zijn. Er zit een chip in die adapter en die kan in de war raken. wat je moet doen is de adapter uit het stopcontact en de ibook halen en 1 minuut wachten. dan doet ie het weer. Schijn te komen door de adapter continue in het stopcontact te laten. Op www.tuaw.com is er een maand geleden een artikel over geweest