Adapter Powerbook

Ik denk dat de adapter van mijn Powerbook G4 stuk is, maar voordat ik een nieuwe bestel wil ik er wel zeker van zijn. Zijn er enkele tips hoe ik dit kan testen en weet dat het niet aan mijn PB ligt? Het ledje bij de aansluiting gaat niet meer branden namelijk en hij laadt gewoon niet op. Ik heb ook al een Power Reset gedaan, maar dit mocht niet baten.

Je zou hem even kunnen doormeten met een voltmeter

Electronisch ben ik dus a-technisch :sealed: Hoe doe ik dat precies?

Misschien dat ze het bij een Apple Service Provider het even voor je willen testen?

Ja dacht ik ook al aan. Maar de dichtsbijzijnde Apple winkels zijn in Amsterdam. Nou werk ik daar wel, maar ben meestal om een tijdstip klaar dat ik geen zin heb om nog even in het centrum te duiken en vervolgens er met de spits uit moet. Maar kan het wel een keer doen als ik vrij heb. Hmm, check wel even of ze op zondag open zijn, dan kan ik het meteen morgen doen en eventueel een nieuwe halen.

Je kunt je adapter testen, door je batterij uit je PowerBook te halen, de adapter aan te sluiten, en kijken of je PowerBook opstart. Is dit niet het geval, dan is je adapter stuk. Succes.

Ja, dat is dus het probleem. Hij doet het dan niet, maar of dit aan de PB zelf (de aansluiting) of de adapter ligt..

Dan maakt het niet uit of het de adapter of aansluiting is. Voor beide zul je toch naar een Apple Service Provider moeten. Wel lastig dat dat net op een Zaterdag gebeurd.

Ik gok er overigens op dat het de adapter is.
Ik hoop voor jouw dat ze morgen open zijn.

Ja dat is ook zo, maar de adapter is minder rompslomp. Voor dat andere moet 'ie weer helemaal open. Maar morgen is MacSupport ofzo wel open, die tegenover CS van Amsterdam zit. Dus denk dat ik daar even heen ga dan.