adapter??

hoi allemaal, net nieuwe ipod phot uit de usa binnengekregen. nu wil alleen het probleem dat er een beetje rare adapter bijzit voor de stroom :o mijn vraag is nu,kan ik dat losse gedeelte er gewoon afhalen en in de ontstane aansluiting een 220 kabeltje,,byv van oude dvd speler ofzo hier insteken,,dan mn usb kabeltje naar podje erin en zo het boeltje opladen???? of hoor ik dan een plof en zie veel rook en is het gedaan met 1 week oude podje,?? laadt hem nu op via laptop,,maar beetje onhandig, plssss help tx

Ja, je kunt er gewoon een ander snoer in steken.

Ja kan gewoon

*POEF*

hahaha,,,2x ja en 1 x poef,,, gaat gokken worden op deze manier. kon wel es duur gokje worden dan. maarrre,,,kan het nou of niet??

Sorry van de verwarrende poef, het was niet serieus bedoeld.. Even niet bij na gedacht dat het verwarrend was. Negeer die post maar...

Kijk even op de adapter of er 110V of 220V opstaat. Dan weet je denk ik zèlf wel genoeg ;)

dus wordt 3 x ja?? beetje bang dat dieadapter die 220 uit mn stopcontact verkeerd doorgeeft aan podje nmlijk

en op adapter staat input:110-240 v 50/60 Hz output:5v 1.0 A

Wat staat er dan op de witte adapter 110 volt of 220 volt? Wanneer er 110 op staat, zal ik het niet proberen. Wanneer je het wel probeert, sluit dan niet meteen je Ipod erop aan, zodat je adapter de eventuele POEF opvangt en niet je Ipod... Edit: oh het staat hierboven, zo te zien moet het gewoon kunnen.

op de grote staat input 100-240 v maar op dingetje wat ik eraf ken halen staat weer125V vaag he,,,maar beter ff naar de winkel,,nieuwe kopen?

[quote:9c21e8daaf="ronbuell"]op de grote staat input 100-240 v maar op dingetje wat ik eraf ken halen staat weer125V vaag he,,,maar beter ff naar de winkel,,nieuwe kopen?[/quote:9c21e8daaf]

Dat dingetje wat je eraf kan halen is alleen de kabel met een aansluiting voor op de adapter. Deze is niet geschikt voor 220 ivm de pinnetjes die niet passen in een 220 volt wand contact doos. Naar de winkel gaan is altijd beter, kun je altijd de verkoper de schuld geven. Maar ik zou het wel proberen, wel helemaal op eigen risico dan…

[quote:75b880b9f8="ronbuell"]op de grote staat input 100-240 v maar op dingetje wat ik eraf ken halen staat weer125V vaag he,,,maar beter ff naar de winkel,,nieuwe kopen?[/quote:75b880b9f8] De stekker is ook bedoeld voor in Amerika, waar ze dat voltage hebben. De adapter zelf kan dus alles hebben. Dat is ook de reden dat ze het zo gemaakt hebben, want ze hoeven maar 1 model adapter te maken, alleen maar verschillende stekkers, die ze ook los verkopen voor op reis.

Gewoon die losse stekker eruit halen en een gewoon koord eraan doen.

BTW. We hebben al verschillende jaren 230 Volt op onze leidingen zitten. Vroeger hadden de britten 240 en wij 220. Nu heeft heel Europa 230

ok,tx,,ga zo kabeltje uit oude radio halen en gokkie wagen, als jullie niets meer van me vernemen,,,,deed ie toch KABOEM[/img]

duurt me toch verdacht lang... waar is hij nou?

juist als hij poef zegt willen we nog wat van je horen. :evil:

T' is heel simpel, het werkt gewoon ik heb USA spullen en Europese spullen, op mijn trip naar Canada ( helaas ik ben weer in Nederland ) ging mijn adapter voor mijn powerbook stuk !!!, kocht bij de lokale apple store een neiuwe en voila, het ding doet het ook hier. Het kan geen kwaad !!

done en geen kaboemmm gewoon laden mag ik u allen danken? dank u allen :D