ADC en DVI connectors-vraagje...

Ik ben al aan het uitkijken om eventueel eind dit jaar/begin volgend jaar een G5 te kopen. Ik denk eraan om er misschien twee beeldschermen aan te hangen om aan videobewerking te doen.

Nu is het zo dat de G5 een DVI-connector en een ADC-connector heeft. Is het mogelijk om aan de ADC-connector (die voor Apple schermen is) een niet-Apple scherm te hangen?? Mijn redenering is dat je dus verplicht bent zowieso 1 Apple scherm te hebben als je twee schermen wilt aansluiten… Klopt deze redenering?? Ik vind Apple-schermen echter veel te duur en wil daarom twee DVI-schermen aankoppelen… Hoe gaat dit dan in zijn werk?

Greetz,
tfmichie

er zit bij iedere mac zoiezo een converter van DVI naar VGA en je kan een converter kopen van ADC naar DVI of ADC naar VGA.. iets in die trent,.. dus je bent NOOIT verplicht om 1 apple scherm er aan te hangen!! als je dual displays wil!

ik heb zelf 2 VGA schermen aan mijn radeon 8500 hangen!

Ah, dus als ik het goed begrijp bestaat er een ADC naar DVI connector?

Dat zou ideaal zijn (om twee DVI-schermen aan te sluiten).

Thnx!
tfmichie

Klopt, die adapter bestaat. De Apple Store NL verkoopt hem zelfs (50 Euro): http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/972/wo/ErAln1XCrUcyPNFE3d/1.3.0.5.10.3.10.13.0