address book start niet meer (na aansluiten FW harddisk?!)

althans zo lijkt het; dockpijltje knippert, maar er gebeurt niets en ik kan hem alleen force quitten heeft iemand een tip? is de timing toeval of zou dit iets met die harddisk te maken hebben?

Zonder doet hij het wel. Dus als je hem weer los koppelt?

Hé, ik heb hetzelfde probleem, ik heb alleen geen ext. fw schijf/

Dan heeft dus niet met de hd te maken. Voorkeuren even uit de pref map halen. Dan opnieuw openen. Adresgegevens uit de map home>bib>adresses halen. Daarna testen.

Werkt dit niet dan bestanden weer terugplaatsen.

zie dit net pas; ik ga even testen

[quote:4a15bdeeba="zebaz"]Dan heeft dus niet met de hd te maken. Voorkeuren even uit de pref map halen. Dan opnieuw openen. Adresgegevens uit de map home>bib>adresses halen. Daarna testen.

Werkt dit niet dan bestanden weer terugplaatsen.[/quote:4a15bdeeba]

???

wat bedoel je hiermee zebaz en waar staat het nou precies?

preferences of datafiles weghalen en zelfs nieuwe app installeren en backup (ABBU of V-cards) proberen te laden werkt niet; AB start op, maar laat niets zien in het rechter content/adres veld en loopt vast (blijft dingetje draaien) als je wat dan ook probeert,

graag een goede tip; ik snap hier niets van (ben niet thuis in Unix/cacao layers etc)

Bij mij hetzelfde probleem. Het treedt op in mijn nieuw aangeschafte emac en tevens op 2 andere computers in mijn ethernetwerk, die ik pas heb geupgrade naar OSX. 'Adresboek' en 'Mail' doen het allebei niet. 'Mail' start op en geeft dan weer 'adresboek laden'. daar blijft hij op hangen. Zal dus wel met elkaar te maken hebben.

Ik ben ook dringend op zoek naar een oplossing.

groeten

[quote:4b0fd24ffc=“winoldi”]preferences of datafiles weghalen en zelfs nieuwe app installeren en backup (ABBU of V-cards) proberen te laden werkt niet;
AB start op, maar laat niets zien in het rechter content/adres veld en loopt vast (blijft dingetje draaien) als je wat dan ook probeert,

graag een goede tip; ik snap hier niets van (ben niet thuis in Unix/cacao layers etc)[/quote:4b0fd24ffc]

Opgelost:

Via een ander discussie ityem kwam ik er achter, waar de adresboekgegevens opgeslagen zijn:
<gebruikersnaam> - bibliotheek - Application Support - adresboek.
Open dit laatste mapje en gooi de inhoud in de prullenbak.
Leeg prullenmand
Start daarna adresboek opnieuw op.
Laadt eventueel de gegevens op van je oude backup.

Louie

[quote:8121e8e76f=“Louie Louie”]Bij mij hetzelfde probleem.
Het treedt op in mijn nieuw aangeschafte emac en tevens op 2 andere computers in mijn ethernetwerk, die ik pas heb geupgrade naar OSX.
‘Adresboek’ en ‘Mail’ doen het allebei niet.
‘Mail’ start op en geeft dan weer ‘adresboek laden’. daar blijft hij op hangen.
Zal dus wel met elkaar te maken hebben.

Ik ben ook dringend op zoek naar een oplossing.

groeten

[quote:8121e8e76f=“winoldi”]preferences of datafiles weghalen en zelfs nieuwe app installeren en backup (ABBU of V-cards) proberen te laden werkt niet;
AB start op, maar laat niets zien in het rechter content/adres veld en loopt vast (blijft dingetje draaien) als je wat dan ook probeert,

graag een goede tip; ik snap hier niets van (ben niet thuis in Unix/cacao layers etc)[/quote:8121e8e76f][/quote:8121e8e76f]

het bleek bij mij uiteindelijk aan een systeemfont te liggen dat ik in fontbook had uitgezet..