Adium 0.8 is uit

Vandaag gereleased, dadelijk geïnstelleerd en goed bevonden: de nieuwe Adium is imo een seriueze sprong vooruit!

Eindelijk hebben ze iets aan de status-settings veranderd, nu kan je je veel makkelijker op away zetten etc. Het is nu ook mogelijk je op “offline weergeven” te zetten, wat vroeger niet kon en ik er echt wel in wilde zien…

Mensen blokkeren en deblokkeren kan nu ook, wat heel handig is. Tot voor kort moest ik effe naar msn for mac gaan om iemand te blokkeren/deblokkeren. Niet dat ik dat zo vaak doe, maar toch :slight_smile:

In elk geval vind ik deze Adium zéér goed… Het maakt me eigenlijk weinig uit wat Microsoft van msn5.0 aan het bakken is; I stick to Adium 8)

Wel handig om er een [url=http://www.adiumx.com/index.php/]link[/url] bij te zetten.

edit: link doet het weer

Even er een paar linkjes bij:

Adium website

Adium 0.80 changelog

directe download link

[b:4a8e0f4c3e]edit[/b:4a8e0f4c3e] iemand was me voor :sealed:

Het is geen bèta hoor, het is de stable release die vandaag is gereleased.

Weet iemand trouwens wat die Growl notificaties net inhouden?

Growl is een bezel service, net als geluid harder en zachter zetten. Dan krijg je zo'n vierkant hokje te zien, Growl zorgt dat daar het bericht komt te staan :)

heb 'm ook al een paar uurtjes draaien... :D

Draai hem ook sinds vanochtend. Flink verschil met 0.76, de positieve kant op.

Naast wat subtiele veranderingen is vooral de status is vooruit gegaan.

Alles is er op vooruit gegaan, vooral de File transfer :D

Wat er wel nog niet is verbeterd is het veranderen van je nickname. In de oorspronkelijke msn messenger staat je eigen nickname vanboven aan je contactlist. Je kon die dan heel makkelijk wijzigen.

Bij Adium moet je nog steeds in je instellingen gaan zoeken om je nick te wijzigen… Da’s wel wat onhandig imo…

[quote:e391322e71="Ketsjap"]Weet iemand trouwens wat die Growl notificaties net inhouden?[/quote:e391322e71]

Growl is een system-wide notificatie systeem. Dus ipv dat elke app z’n eigen notificatiescherm laat zien, heb je nu met Growl één model notificatie voor al de apps die Growl ondersteunen (en dat zijn er heel al wat).
Ik heb bv Growl lopen voor Mail, aMSN, iChat, Airport, iCal, Quicksilver,…

voor meer info: www.growl.info
Voor mij persoonlijk een must-have app…

[quote:9900b4ddb6="Larz"]Alles is er op vooruit gegaan, vooral de File transfer :D[/quote:9900b4ddb6]Net ff getest en idd, een hele vooruitgang. Erg fijn zon los schermpje.

De snelheid is alleen erg laag 6kb/s terwijl ik +/- 100kb/s moet kunnen halen (wat ik ook doe met bv FTP uploaden).

Wat ik ook mis is je nickname veranderen, dat moet nog steeds via de preferences (zelfs een laag dieper dan voorheen).

Die verander je toch bijna nooit, en als je het doet, wat een moeite! een keer meer klikken :?

[quote:632d236703="Larz"]Die verander je toch bijna nooit, en als je het doet, wat een moeite! een keer meer klikken :?[/quote:632d236703]

Totdat je 2 of 3 accounts hebt. (icq, msn). Dan ben je 3 keer extra aan het klikken. Zou hier ook erg graag 1 algemeen schermpje voor willen hebben om in 1 keer voor alle accounts een alias te wijzigen.

En weet misschien iemand hoe ik mijn 'Groups' moet structureren? Ik zoek me eigen een rotje, maar kan 't niet vinden.... verder lekkere messenger hoor.... beter dan MSN 4! :evil:

Idd... Het is ook niet echt handig dat je je eigen nick niet ziet. Zo heeft er 'ns 3 dagen lang *spaghetti eten* achter m'n nick gestaan :D

[quote:327768c48f="MadSven"]En weet misschien iemand hoe ik mijn 'Groups' moet structureren? Ik zoek me eigen een rotje, maar kan 't niet vinden.... verder lekkere messenger hoor.... beter dan MSN 4! :evil:[/quote:327768c48f]

je kan gewoon je contacts verslepen van groep naar groep

oke, dat kan dus niet meer :evil:

rechtermuisknop/ muisknop + ctrl op je contact en dan “toon info” zie je je account waar de contact bij hoort met daar achter de groep waar die nu in staat. dat kan je veranderen.

[quote:52dd07453c="Ketsjap"]Vandaag gereleased, dadelijk geïnstelleerd en goed bevonden: de nieuwe Adium is imo een seriueze sprong vooruit![/quote:52dd07453c]

Om even te muggenziften… Deze release was gister al beschikbaar. :wink: Maar het is idd een hele stap voorwaarts. Ik ben vooral erg te spreken over de verbeterde filetransfer.

[quote:52dd07453c=“roy”][quote:52dd07453c=“MadSven”]En weet misschien iemand hoe ik mijn ‘Groups’ moet structureren? Ik zoek me eigen een rotje, maar kan 't niet vinden… verder lekkere messenger hoor… beter dan MSN 4! :evil:[/quote:52dd07453c]

je kan gewoon je contacts verslepen van groep naar groep

oke, dat kan dus niet meer :evil:

rechtermuisknop/ muisknop + ctrl op je contact en dan “toon info” zie je je account waar de contact bij hoort met daar achter de groep waar die nu in staat. dat kan je veranderen.[/quote:52dd07453c]

Kan nog steeds gewoon door te verslepen. Zorg alleen dat je contactlist ingesteld staat als normaal venster. Dat was hier in ieder geval de oplossing.

Vind 'm ook super!!

behalve:

er is 1 iemand in me lijst die staat in de groep other contacts.
Wanneer ik nu di epersoon naar friends groep verplaatst staat hij dara ook… tot dat ik adium opnieuw opgestart heb… dan staat hij ineens weer in de groep other contacts…

heel vervelend…iemand hier een oplossing voor??

vraagje...

ik heb 0.77 eens gedraaid maar dat werkte niet met een @gmail-adres. Ik kon mijn @gmail.com niet toevoegen, ondanks dat het wel degelijk een .net passport is. Wat doe ik fout?

[quote:2b291e2c6e="erikaatjuh"]Vind 'm ook super!!

behalve:

er is 1 iemand in me lijst die staat in de groep other contacts.
Wanneer ik nu di epersoon naar friends groep verplaatst staat hij dara ook… tot dat ik adium opnieuw opgestart heb… dan staat hij ineens weer in de groep other contacts…

heel vervelend…iemand hier een oplossing voor??[/quote:2b291e2c6e]

Probeer het eens door de contactpersoon in het originele programma te verplaatsen naar de juiste locatie. Soms wil dit helpen.