[Adium] Connect niet meer naar msn (m$ messenger wel)

Zie topic dus, echt extreem vaag. Alle instellingen zijn volgens mij goed (in ieder geval identiek van m$ messenger en adium), maar ik kan met geen mogelijkheid meer adium verbonden krijgen.

Toch heb ik niets veranderd zit nog steeds bij xs4all, zelfde laptop, zelfde osx, ook nieuwere versie adium hielp niet. AMSN wou ook niet, echt alleen die kut-messenger van microsoft.

Ook vaag: ik kan met safari niet naar de microsoft passport service. (niet dat ik hotmail gebruik, bagger, maar ik dacht, maar ik bij wijze van test een nieuw ‘paspoort’ aan).

Kan iemand hier ook maar iets zinnigs van maken?

edit: error in adium is een popup windows (systeem log krijgt geen adium errors):

[code:1:6bf7d53c65] blabal@onzin.kms (MSN): Gaim error
Connection error from the Notification server
(messenger.hotmail.com):
Unable to connect[/code:1:6bf7d53c65]

Mmm, vaag. Ik kan wel gewoon verbinden met Adium. Ik heb het ook wel eens gehad, en toen lostte het probleem zich vanzelf weer op na een paar uurtjes. Vreemd.. :?

daar hoopte ik idd ook al op, maar inmiddels is het al meer dan een week :(

vaag, een andere powerbook op diezelfde adsl modem (zit z'n 4 poorts switch in) kan wel op de desbetreffende internet pagina's. Die draaid 10.3 deze 10.4, instellingen zijn gelijk voor de rest.

Hoe kan dat nou weer?

Net met de xs4all helpdesk aan de lijn gehangen, maar die konden me ook niet helpen :(

Vaag hoor.

Als ik de wwwproxy van xs4all instel dan kan ik wel naar hotmail.com, maar niet door naar ‘passport service’. Als ik de wwwproxy uit zet kan ik niet meer naar hotmail.com.
Wel kan ik bij allebij naar andere sites (bv. google.com en macosx.nl)
De M$ client connect onder bijde situaties (maar kicked me er vaak van af). Adium onder geen enkel geval.

Misschien toch even een papart toppicje openen, zo is het onderwerp niet meer relevant.