Adium: mijn eigen contact list style

Hoi,

ik weet niet goed waar ik dit hoor te zetten, maar ik wou graag mijn zogenaamde ‘Contact List Style’ voor Adium X met jullie delen:

[img:c39f4d173a]http://lode.webcoder.be/_temp/bib_spectrum.png[/img:c39f4d173a]
[size=11:c39f4d173a][b:c39f4d173a]Black Is Beautiful[/b:c39f4d173a][/size:c39f4d173a]

Hij is sinds vandaag ook terug te vinden op AdiumXtras door [b:c39f4d173a]deze link te volgen[/b:c39f4d173a]!

Als jullie opmerkingen of requests hebben dan mag je die altijd hier neerpennen ofwel in de commentaar op de website zelf.

Hopelijk vinden jullie hem leuk en heb ik er niet alleen plezier aan!

Groeten!
Lode

[color=gray:c39f4d173a]PS: Credit where credit is due; de zogenaamde ‘Status Icons’ zijn van de hand van Peter Simonsson en vind je hier.[/color:c39f4d173a]

Mooi!

zou hij ook mooi zijn als hij transparant is?

HS-L

[quote:e0487542f0="HS-L"]zou hij ook mooi zijn als hij transparant is?

HS-L[/quote:e0487542f0]

Dat is eigenlijk vooral afhankelijk van de achtergrond die je gebruikt. In mijn voorbeeld hierboven zal alles snel onleesbaar worden omdat de lichte kleur van de namen zou overvloeien in de lichtbruine kleur van mijn wallpaper.

Echter, wanneer ik de standaard blauwe Mac OS X achtergrond neem, dan kan je de opacity gerust op 80% zetten en alles blijft leesbaar. Met uitzondering van je contactpersonen die [b:e0487542f0]zowel[/b:e0487542f0] away als idle zijn. Omdat deze in mijn thema erg licht zijn weergegeven om ze visueel te onderscheiden van personen die gewoon afwezig zijn.

[img:6e7a114c98]http://img228.imageshack.us/img228/2408/afbeelding10ha.png[/img:6e7a114c98]

Mijn Adium lijstjuh :apple:

Ik zag hem als op adiumXtras en heb hem meteen geïnstalleerd! Zeer mooie lijst en gebruik hem heel graag. :) Toch nog een suggestie , als je contact afwezig is komt bij mij de status (bezet , uit lunchen , ...) meteen achter de nickname te staan en lijkt het alsof hij bij de nickname hoort. Als ik hem eronder plaats is de lijst opeens veel groter. Ik weet niet of jij hier iets aan kan veranderen maar dit viel me even op.

[quote:88925cd9e8="donnnow"]Ik zag hem als op adiumXtras en heb hem meteen geïnstalleerd! Zeer mooie lijst en gebruik hem heel graag. :) Toch nog een suggestie , als je contact afwezig is komt bij mij de status (bezet , uit lunchen , ...) meteen achter de nickname te staan en lijkt het alsof hij bij de nickname hoort. Als ik hem eronder plaats is de lijst opeens veel groter. Ik weet niet of jij hier iets aan kan veranderen maar dit viel me even op.[/quote:88925cd9e8]

Er is een klein kleurverschil tussen de naam van de persoon en zijn status. Als je eventueel het onderscheid nog duidelijker wil maken kun je altijd de tekstgrootte van het status bericht wijzigen (bv. op 9pt of 10pt zetten.

Als je het toch onder de naam van je contactpersoon zou willen, dan dien je de [i:88925cd9e8]Spacing[/i:88925cd9e8] terug te schroeven. Ik raad 5px aan i.p.v. de nu gangbare 10px. Dat zou je lijst moeten verkleinen zonder dat de leesbaarheid/overzichtelijkheid erop achteruit gaat. Maar het blijft natuurlijk onvermijdelijk dat de lijst groeit als het statusbericht er onder komt :slight_smile:

Grappig dat je gewoon je eigen aanpassing van een adium layout mag plaatsen :o Ik heb er pas ook een gemaakt.. die lijkt sterk op de jouwe, maar de 'groepen' zijn bij mij zwartgrijs en de contactlist doorzichtig zwart

idd mooi 8)

[quote:526b7373ec="iRik"]Grappig dat je gewoon je eigen aanpassing van een adium layout mag plaatsen :o Ik heb er pas ook een gemaakt.. die lijkt sterk op de jouwe, maar de 'groepen' zijn bij mij zwartgrijs en de contactlist doorzichtig zwart[/quote:526b7373ec] Op zich is het ook allemaal erg makkelijk, je kunt alles via de Preferences van Adium regelen, en dan hoef je gewoon twee bestandjes up te loaden. Iedere leek kan het!

Al is een beetje gevoel voor kleur & compositie etc… natuurlijk wel handig meegenomen :wink: