Adium op macbook..

Ik heb een tijdje adium gebruikt...toen crashde hij veel.. toen kwam ik er achter dat ik de beta versie moest gebruiken omdat ik intel heb..

Maarja… sinds kort heb ik dus adium beta… maar mijn macbook loopt nu regelmatig vast…echt vast… alles crasht… ligt het aan adium?

ik gebruik nu weer msn messenger en hij loopt weer lekker soepel…

mensen die ook adium gebruiken op intel,hebben jullie misschien wat tips voor me om een goede adium te instaleren? :innocent:

Al vast bedankt

ikzelf heb Adium eraf gezwierd, omdat die telkens crasht....Volgens mij heeft het niks met je macbook te maken.

haha oke.. crasht idd teveel..

Overigens is de niet-beta-versie (0.89.1) gewoon universal, dus ook intel.

Ik heb het in het begin ook erg veel gehad met mijn iMac. Dagelijks een paar keer. Alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen problemen. Denk nog een keer in de maand dat 'ie er uit knalt.

MSN for Mac lijkt mij niks als ik het zo zie.

Het werkt heerlijk hier hoor

ik chat bijna nooit, en de msn lijkt mij stabieler....

Ik heb Adium bèta op een PPC en een Intel en het crasht quasi nooit, 3 accounts erin en staat altijd aan...

Bij mij is ie ook nog niet gecrasht, wel voor een half minuutje vastgelopen, maar toen starte ik even een ander programma op en wilde ik waarschijnlijk te veel doen.

Waarom is iedereen zo lyrisch zo Adium als je er niet eens mee kan cammen? Als dat ermee zou kunnen, dan was het echt een zwaar okee programma, maar nu loopt het verschrikkelijk achter de feiten aan. File transfer duurde ook al eeurwen, voordat dat eindelijk kon. Dan maar het spuuglelijke aMSN.

Gebruik al JAREN Proteus. WIl geen andere

www.proteusx.org

Proteus kan dus behalve MSN ook ICQ, Japper, AIM aan.

[quote:de5514f486="vogel"]Waarom is iedereen zo lyrisch zo Adium als je er niet eens mee kan cammen? Als dat ermee zou kunnen, dan was het echt een zwaar okee programma, maar nu loopt het verschrikkelijk achter de feiten aan. File transfer duurde ook al eeurwen, voordat dat eindelijk kon. Dan maar het spuuglelijke aMSN.[/quote:de5514f486] Dat filetransfer zo langzaam is heb je te danken aan de structuur van MSN. Zodra je geen officiële client van Microsoft gebruikt wordt alles over de MSN servers gestuurt en die hebben geen snelle verbinding. Je hele filetransfer met de officiële Microsoft clients lopen direct tussen de gebruikers en niet via de servers. Voor cammen geldt dat dit weer een geheel eigen Microsoft deel is dat weer moeilijk in een chatclient te stoppen is. Bij cammen gaat ook de hele datastroom via de MSN servers. Wat chatten betreft zou je dus absoluut niet iets van MSN willen hebben maar helaas is men in Nederland nogal erg pro-microsoft. Ze hebben hier op IM gebied een martkaandeel van meer dan 90%. In de rest van de wereld spelen ze amper mee op de IM markt.

Adium is zo handig omdat je naast MSN ook Yahoo, Jabber, ICQ, en nog veel meer IM protocollen kunt gebruiken in 1 client. Het niet kunnen webcammen via MSN wordt door velen als een voordeel beschouwd, niet iedereen wil al die onzin (tot op zekere hoogte is dat onzin, als je iemand wil zien dan ga je er gewoon naartoe, alleen kan dat niet altijd). Het ziet er ook beter uit dan de officiële Microsoft client voor Mac en werkt stukken sneller en stabieler. De nieuwe Windows Live Messenger op Windows is al een draak van een pakket maar dat is niets vergeleken bij de Mac versie. Ik heb nog nooit zo’n vreselijk slecht programma gezien. Zelfs de meest brakke Java programma is veel rapper en stabieler.

Maar daarom gebruik ik ook geen Microsoft MSN, laat stan Windows Live. En je kan je er lekker makkelijk vanaf maken, door te zeggen dat cammen onder allerlei onzin valt. Het kan niet met Adium en daarmee is voor mij de kous af. Dan maar drie verschillende progjes draaien om de netwerken te dekken.

Gelukkig neiuwjaar!

Ik werk er een half jaar mee op Intel, zelden gecrasht!

Ik kaap dit topic even voor een vergelijkbare vraag, hoewel die niks met crashen te maken heeft. Op m'n iMac gebruik ik al een paar jaar Adium, zonder problemen. Op m'n MacBook heb ik het ook gezet, maar dat krijgt nooit verbinding — er blijft maar dat draaiende dingetje bij het icoontje staan tot hij uiteindelijk meldt dat de verbinding mislukt is. Dit terwijl ik toch de instellingen volgens mij precies hetzelfde gezet heb bij allebei. (Wat ik nog niet geprobeerd heb is de instellingen van de iMac naar de MacBook kopiëren, trouwens.) Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

[quote:291c91298b="bassbug"]Gebruik al JAREN Proteus. WIl geen andere

www.proteusx.org

Proteus kan dus behalve MSN ook ICQ, Japper, AIM aan.[/quote:291c91298b]

Dat kan Adium ook.