Adium X en corporate proxy

Dag Allemaal,

Ik heb Adium X thuis werkend (geen proxy server), maar ik krijg 'm ‘op de zaak’ niet werkend. Ik werk op twee locaties en beide gebruiken een WWW proxy. Het maakt niet uit hoe ik 'm configureer (Use HTTP, use system-wide proxy settings of handmatige proxies). Hij blijft hangen op “Connecting”.

Wat doe ik verkeerd?

Kees Jan

Misschien heeft de centrale Firewall alle MSN poorten geblokkeerd. Waarschijnlijk een baas die het nut van IM begrijpt :P. Dan kun je wel internetten, maar geen andere online-dingen doen. Je kunt een gratis proxyserver proberen te gebruiken (ff googlen op free proxy).

Goeie zaak, ik heb het hier ook uitgezet. MSN doe je maar thuis.

Pbook

Of webmessenger gebruiken: die gaat over poort 80 :evil:

Dat is ook simpel uit te zetten door slecht 1 ip nummer te filteren naar buiten toe. ;-)

Pbook.

Maar we zijn er hier om kjkoster te helpen, niet zijn systeembeheerder :P

Arme systeem beheerder. ;-)

Pbook

*shrug* Ik heb vrijwel uitsluitend collega's op GTalk zitten. Als je op meerdere locaties werkt is IM niet meer weg te denken. Uiteraard zijn er nog bedrijven waar het vanuit policy-oogpunt wordt uitgezet, maar dat verandert binnen een paar jaar, als mensen eens gaan rekenen aan telefoonkosten en kosten van GTalk. Kwestie van tijd, denk ik.

Maar goed, ik ben hier niet om discussie te voeren over bedrijfspolicies van bedrijven waar ik niet voor werk. Zoals Martiniman opmerkt heb ik hulp nodig bij het werkend krijgen van Aduim X.

Opvallend is dat mijn collega’s door dezelfde firewalls wel heenkomen met GTalk en met MSN messenger. Ze gebruiken dezelfde proxies als ik. Vreemd. Ik heb de “echte” MSN messenger voor Mac geprobeert en die blijft net als Adium X hangen bij het connecten. :frowning:

Ik heb ontdekt dat Adium X een bug heeft open staan op dit issue. Het is dus een bekend probleem.

Inmiddels heb ik gtalk ook in de browser (in firefox, niet in safari), dus gebruik ik Adium maar niet meer.