Adium

Ik gebruik Adium nu al een tijdje en in principe bevalt dat goed. Ik heb alleen vrij vaak de melding dat als ik een bericht verstuur deze niet is aangekomen. Ligt dit aan mijn internet of zit er een fout in Adium? Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Ja, ik heb dat tegenwoordig ook en ik vind het vreed irritant.

Klopt. ik heb het ook,

echter is dit een probleem van adium, hier kan je zelf dus niks aan doen…
wachten op de update dan maar :?

Er is een update ;)

briljant programma, maar ik mis 1 ding tov aMSN.

Windowsmensen sturen wel 's een zogenaamd ‘offline bericht’. Als ik dan op aMSN inlog, dan krijg ik de melding: “U heeft een x aantal offline berichten. Wilt U ze lezen?”

Met Adium kreeg ik dit dus niet, wat ik eigenlijk wel irritant vind. Heeft Adium dit inmiddels aangepast?

Gr.
J!

[quote:9d13b5f0f2="J!"]briljant programma, maar ik mis 1 ding tov aMSN.

Windowsmensen sturen wel 's een zogenaamd ‘offline bericht’. Als ik dan op aMSN inlog, dan krijg ik de melding: “U heeft een x aantal offline berichten. Wilt U ze lezen?”

Met Adium kreeg ik dit dus niet, wat ik eigenlijk wel irritant vind. Heeft Adium dit inmiddels aangepast?

Gr.
J![/quote:9d13b5f0f2]Nee ik mis dit idd ook nog steeds…

Ik kan nu berichten verzenden als ik op Invisible sta. Of ik ze uit vorige sessies kan ontvangen weet ik nog niet... Correctie: het werkte even. Nu krijg ik weer berichten dat ik geen berichten kan verzenden als ik op invisible sta.

Toppertje voor Adium.

ik wacht nog steeds op een fatsoenlijke MSN voor de MAC. Dat Adium, aMSN of Microsoft MSN heb ik nog steeds geen goeie messenger in gevonden...

En ik heb momenteel een heel vervelend probleem met Adium: Hier meer uitleg:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=120236

Adium is relaxt, al zie ik liever dat iChat beter met msn gaat samenwerken!

[quote:5e3be30916="MacThijn"]Adium is relaxt, al zie ik liever dat iChat beter met msn gaat samenwerken![/quote:5e3be30916]

Daar is al lang vraag naar heb ik zo de indruk.
Jammer dat Apple nooit of toch niet veel naar Europa kijkt.
iChat biedt immers wel ondersteuning voor Yahoo messenger en AOL, maar geen msn messenger die hier veel meer gebruikt wordt dan in Amerika. :frowning:

Ik heb ook alle 3 de messengers gebruikt en er is met alle 3 wel wat mis

Messenger:Mac heeft heel weinig functionaliteiten (werkt wel goed en ziet er goed uit)

aMSN werkt enorm traag (heeft wel veel functies)

Adium kan bij mij geen nieuwe contactpersonen toevoegen (is wel mooi en werkt meestal)

Ik gebruik gewoon Microsoft MSN tot er een goeie fatsoenlijke word uitgebracht!

Microsoft was toch bezig met een nieuwe MSN voor mac?

Ze zijn nog steeds bezig idd... releasedatum is nog 'onbekend', maar ze hebben eerder laten weten dat het richting eind 2008 of begin 2009 zou zijn.

ik heb niet zozeer een probleem maar ik vroeg me iets af: kan je ergens instellen dat je aan je lijst kan zien met wie je een gesprek open hebt?

Ik heb namelijk mijn instellingen zo staan dat die schermpjes tijdelijk verdwijnen als een ander programma als adium actief is, enkel de contactlijst blijft dan zichtbaar. Vind ik veel netter staan als een scherm vol kleine schermpjes.

Bij windows heb je beneden nog een balk waar al je schermpjes (geminimaliseerd) staan, bij adium dus niet.

[list:c67bf77c3f]Ik houd van: [*:c67bf77c3f]Het feit dat je je favoriete stati kunt indelen in groepen [*:c67bf77c3f]Het feit dat je de UI helemaal kunt aanpassen [*:c67bf77c3f]Het feit dat je je eigen AppleScripts kunt schrijven die je naam aanpassen [*:c67bf77c3f]Het feit dat er regelmatig updates zijn

Ik mis:
[:c67bf77c3f]Offline berichten,
[
:c67bf77c3f]Berichten versturen als ik ‘onzichtbaar’ ben,
[:c67bf77c3f]Als ik als status instel “ben ff naar de Appie” dan moet dat ook in MSN te zien zijn, en andersom,
[
:c67bf77c3f]De Nederlandse vertaling is deels ontzettend crappy: bv. gevorderd i.p.v. geavanceerd
[/list:u:c67bf77c3f]

@Kleini, er zijn toch gewoon tabs?

[quote:ad08c6c8a7="Bor"]@Kleini, er zijn toch gewoon tabs?[/quote:ad08c6c8a7]ja, het zijn die schermpjes die ik laat verdwijnen als adium niet actief is. Die komen automatisch terug als ik adium activeer, naar de voorgrond haal. Maar ik vroeg me dus af of je ook iets kon instellen om dit in je lijst te zien.