Administratie pakket

Sinds een poosje hebben wij op het werk op 1 computer na alles vervangen door een aantal Imac's en Mini's Op een Mini draait via Paralells ons orderprogramma (Access), ooit voor ons op maat gemaakt (verschrikkelijk ding & vol met programmeer fouten) Op een Imac draait wederom via Paralells Exact voor Windows 3.73 Het draait allemaal wel,maar niet echt soepel en veel dubbel werk, de programma's zijn los van elkaar. Nu ben ik op zoek naar een programma (het liefst de data ervan op de server) die order verwerking en administratie in een kan verwerken, ook waarbij 2 of meer mensen tegelijk in de DB kunnen. Gratis is allemaal wel mooi, maar vaak is dat allemaal niet zo compleet, liever een betaalt pakket. Maar waar moet ik zoeken, en wat is goed? Of is er zoiets ook als DB voor Filemaker?

Volgens mij heeft [url=http://www.filemaker.com/solutions/smallbusiness/]FileMaker[/url] alles in huis wat je nodig hebt, inclusief gebruik van netwerken.

Volgens mij is FileMaker inderdaad een goede optie, maar volgens mij zijn ze op zoek naar een progamma vergelijkbaar met Exact. In dat geval kost het veel tijd om zelf FileMaker te programmeren. Misschien is een ander programma dan FileMaker dan een beter optie? Ik meen dat er een bedrijf is dat online alles verzorgd met betrekking tot administratie. Kan even niet op de naam komen... Zal nog wel even voor je zoeken

De "Business Productivity Kit" van filemaker had ik al bekeken, ziet er wel leuk uit, maar is inderdaad niet echt vergelijkbaar met Exact. De boekhouding online ben ik niet zo'n fan van, als het internet wegval, dan kan ik nergens bij.

iProfit

Ik heb iProfit van de week gedownload (trial), maar het werkt niet zo fijn & is vrij traag. Ik kan natuurlijk kijken naar iemand die het in Filemaker kan maken, maar om het wiel te heruitvinden is ook weer zo wat. Waar kan ik te recht voor iets wat al klaar is met misschien hier en daar een aanpassing?

Informer maakt diverse bedrijfsmatige pakketten voor administratie, pos en meer en alle programma's zijn zowel voor Mac als Windows geschikt (ook 1 aankoop voor beide varianten als ik het goed weet). Het ziet er allemaal ontzettend Windows uit in een OS X omgeving, maar goed, het werkt dan wel. Of het servergeschikt is weet ik niet precies, dat zou je even moeten bekijken: http://www.informer.nl