Adobe Cloud Suite freeze, maar niet als CPU graphics is uitgeschakeld

hallo,

Ik gebruik de adobe cloud suite en krijg complete freezes bij de opstart van elke applicatie.
Als ik onder performance de cpu graphics disable dan is alles stabiel.

imac (21inch skylake)

Iemand van jullie hier ook ervaring mee?

Groeten,

Starlette

Nee, dat zou niet mogen gebeuren.

Sinds wanneer is het ontstaan? (bijzondere handeling verricht waarna dit steeds gebeurt, bijv. bittorrent, malware, etc etc)

eigenlijk sinds sierra, en op zich geeft malwarebytes geen meldinge,tis volgens mij een propere mac verder…

Wat ik zelf zou doen als test, is een nieuwe gebruikersaccount aanmaken in de macOS, clean. En dan de Adobe apps opstarten. Even kijken wat er gebeurt. Misschien is er iets corrupts bij de instellingen onder jouw account op de macOS en is er niks aan de hand onder andere account. Ik ben benieuwd.

Of de Adobe uninstaller gebruiken en de hele suite opnieuw installeren.

Je kan ook nog even naar de Cleaner Tool kijken, die wordt aangeraden in geval van (installatie)problemen:
https://helpx.adobe.com/nl/creative-cloud/kb/cc-cleaner-tool-installation-problems.html
(even doorscrollen naar het Mac gedeelte)