Vraagje: kan je Adobe CS over eerdere versies van PhotoShop (7), Illustrator en Indesign (2) heen installeren en worden die dan geupgraded of installeert CS zich er gewoon langs en kan je beter de oudere versies eraf gooien (misschien zelfs voor de installatie)?
ik heb alles gewoon geinstalleerd en de oude versies werken nog prima naast de nieuwe.
Het is beter dit zo te houden veronderstel ik want Illustrator en Indesign converteren de oude documentversie naar een nieuwe (er zitten verfijningen in qua stijlen en lettertypegebruik, dat wordt dus aangepast in een "converted" document).
Ik ben gewoon met de nieuwe opdrachten begonnen in de CS versies, de oude opdrachten nog even met de 'oude' versies afwerken.
Heb ook gemerkt dat je de typogrammen in Indesign van de oude documenten voor het gebruik in een nieuw (import styles) wel moet doorlopen omdat bij de lettertypes een andere methode voor de diverse gewichten gehanteerd word.
anders niks dan lof over de snelheid en de nieuwe mogelijkheden
heb pas Version Cue ‘aangezet’ om dit in een volgende opdracht te gaan benutten, ben benieuwd of de organistatie en het gebruik van mijn files er inderdaad wat gemakkelijk door wordt.
Dankjewel voor de reacties. Ik ga dus idd de oude versies even laten bestaan naast de nieuwe tot ik er zeker van ben dat alles perfect werkt en mijn oude documenten netjes openen in de nieuwe.
Om achteraf de oude weg te gooien zal het wel wat moeite kosten zeker om alles wat oud is mooi terug te vinden en geen cs-dingetjes te deleten.
Gisteren CS binnen (postbode was niet erg gediend van mijn omhelzing...) en ik ben weer blij, InDesign eindelijk op werkbare snelheid.
Ik heb alles naast het oude spul gezet, en na een paar testjes de oude versies er af geknikkerd. In de praktijk blijk je toch met de nieuwste versie aan het werk te gaan. Ik wel, zeker in ID die (op mijn dual 450) zo traag als appelstroop was. Alsof je op een LC aan het werk bent