Adobe CS instal problemen

Heb problemen met het installeren van de gehele suite premium "iMac-G4 800mHz-384MB RAM 5GB vrij"

geprobeerd in een keer te installeren, ging niet omdat hij vastliep op de GoLive Author versie
opnieuw geinstalleerd zonder Golive, daarna go live apart, lukt het wel

maar nu wil ik het Acrobat gedeelte opstarten, die wil maar niet
ook niet na update en Herstart,

Ik vind dat het nogal een omweg is geweest om alles te installeren,
zou er iets anders niet goed kunnen zijn waardoor de installatie al niet in 1 keer lukte

Wie kan me ff helpen toch door te starten.
[img:b0129d1fcc]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=4831[/img:b0129d1fcc]

vreemd.. je hebt in principe wel genoeg ruimte want het neemt denk ik maximaal zo'n 2 GB in beslag.. (hoewel het wel wat krap is, nog maar 3 GB over!)

Wat gebeurd er bij de installer… loopt hij gewoon vast?

hij installeert alle software voor Acrobat, en pas bij het opstarten van Acrobat krijg ik de foutmelding zoals boven vermeld

even kontakt opnemen met Adobe . . . :wink:

permissies herstellen? Adobe zet nogal wat files weg in diverse libraries. Als je daar niet in mag schrijven dan heb je een probleem. Het proberen waard...

waar kan ik dit dan aanpassen, ik kan me niet herinneren dat ik dit al ooit gedaan heb, buiten dat er om gevraagd werd als er iets veranderd was op de MAC

thanx

in >programmas>hulpprogrammas staat schijfhulpprogramma. Opstarten en harddisk selecteren en daarna knopje permissies herstellen. Daarmee worden alle door het systeem en apple-programma's benodigde mapjes en bestanden weer naar hun oorspronkelijke rechten teruggezet. Bij de installatie van andere programma's wordt hier nog wel eens wat veranderd.

Ook altijd voor én na een systeemupdate (dus van 10.3.7 naar 10.3.8 bijvoorbeeld) de permissies herstellen.

probleem opgelost na het herstellen van de bevoegdheden.

Waar zouden we ZIJN, zonder [b:145649481d]MACOSX.nl[/b:145649481d] online

Zorg dat je mappen users/shared library/printers library/application support hebt, acrobat moet deze folders hebben, anders kan hij niet installeren

[quote:7bc9029346="MacFloo"]probleem opgelost na het herstellen van de bevoegdheden.

Waar zouden we ZIJN, zonder [b:7bc9029346]MACOSX.nl[/b:7bc9029346] online[/quote:7bc9029346]

Bevoegdheden moeten regelmatig hersteld worden. Misschien dat je eens wilt kijken naar onderhoudstools als Cocktail of Onyx?

Gebruik Qnyx nu al een tijdje, werkt perfekt en inderdaad geen rare meldingen meer met instal of dergelijke.

Thank[b:d4bf264269]X[/b:d4bf264269]