Adobe CS traaaag na Tigerinstallatie

Buiten het feit dat ik heel blij ben met Tiger...

…Heb ik een flinke berg RAM en voldoende rekenkracht… maar na upgrading naar Tijgert zijn Photoshop en Illustrator niet meer vooruit te branden!
Do I Need More Memory (progje dat je mededeelt of je tegen je RAM plafond zit) roept dat ik meer RAM moet kopen maar dat lijkt me toch wat stug- of vreet die tijger zoveel RAM? Het zijn niet eens de grootste documenten die ik open- sterker nog, een tijdschrift van 88 pagina’s in inDesign levert geen problemen op en een multi-layered PSD’tje geeft wachttijden van minuten…

Iemand enig idee?

Illustrator (v10) moest bij mij voor elke handelingen flink nadenken. Zelfs voor het simpel aanklikken van een laag kreeg ik al het strandballetje. Illustrator opnieuw geïnstalleerd en het loopt allemaal weer als een zonnetje...

Hmm, hoe heb je tiger geinstalleerd. Want wij draaien hier in de studio compleet op tiger en we hebben absoluut geen problemen met hele grote documenten. Integendeel de prestaties zijn flink omhoog gegaan.

greetz m

Heranstallatie van Adobe CS? Clean Install van Tiger? Upgrade naar Adobe CS2?

Ik draai met een minder systeem met een clean install en upgrade naar CS2 heel soepel. Beter dan voorheen.

Volgens mij moet je updaten naar CS2. BIj mij doet het ook langzaam terwijl met Panther hypersnel ging.

dat is onzin heb zelf een clean install van het systeem en cs en ik heb geen enkele problemen. Op 3 powermacs g5 en 2 single g4 en een ibook zijn er absoluut geen problemen.

greetz m

Traag als dikke stront; ook hier... In eerste instantie helemaal nergens last van, maar een aantal apps die niet voor Tiger zijn aangepast gaan nu (steeds) langzamer werken. Maar dat gevoel heb ik sowieso atijd als er deadlines naderen. (wat doe ik hier op Macosx.nl dan?)

Zal ik toch binnenkort tijd moeten maken om een clean install te doen van e.e.a.

Geen enkel probleem met Photoshop CS op Tiger. Ook niet met grote gelaagde bestanden. Misschien iemand vergeten onder de Photoshopvoorkeuren het Geheugenverbruik in te stellen cq aan te passen? Of in de voorkeuren van OSX de processoren op de hoogste stand te zetten?

Na een update van 10.3 naar 10.4 liep eigenlijk alles hier minder :( ik kreeg veel vaker die irritante strandbal in beeld.

Toen maar een clean install gedaan, en alles loopt weer lekker. Ook Adobe CS draait weer perfect. (beter dan voorheen). Als je niks anders meer weet, zou ik proberen of een clean install werkt.

[quote:5661f02e31="ivan.roos"]Volgens mij moet je updaten naar CS2. BIj mij doet het ook langzaam terwijl met Panther hypersnel ging.[/quote:5661f02e31]

CS2 is een stuk langzamer dan CS1, dus als je gaat upgraden omdat je een snelheidsverbetering verwacht kom je van een koude kermis thuis.