adobe distiller probleem

Ik heb als ik een ps bestand in acorbad distiller omzet naar een pdf vaak de onderstaande melding, is er iemand die dit probleem kent en die mij kan helpen te voorkomen.

%%[ Error: undefined; OffendingCommand: pdfmark; ErrorInfo: PUT nextImage ]%%

Stack:
[{nextImage} -dict-]
-dict-
[{nextImage} -dict-]
-mark-
-mark-
1327596
5
-save-
-mark-
-save-
5

%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%

Yep dat komt omdat er nog letters in staan (fonts). Maak een kopie zet deze om naar lettercontouren. / zoek fonts/ selecteer zelfde letterpuntjes ofzoiets gooi deze weg bewaar het file. Weet zeker dat er geen fonts meer in staan. Er staat waarschijnlijk buiten het document een lettertje of een plaatje.

Good luck

ik ga het morgenvroeg als ik op de zaak ben gelijk proberen en zal je zeker laten weten of het gelukt is in ieder geval bedankt voor de snelle reactie

Maar waar moet trouwens dan dat font staan die ik lettercontouren moet maken in een illustrator bestand ?

dat font kan overal staan, tot aan een tekstkader wat je ooit per abuis hebt getrokken niet gebruikt hebt << ik spreek uit ervaring na vele zoektochten

maar ook een spatie die niet omgezet is naar lettercontouren kan het zijn

[quote:5d1aee5187="baba"]Maar waar moet trouwens dan dat font staan die ik lettercontouren moet maken in een illustrator bestand ?[/quote:5d1aee5187]

Yep in een illustrator bestand. e.v.t wat je geimporteerd hebt in Quark. Zorg dat in eder eps file geen font meer staat. Make it clean baby. :wink:

Als je naar de foutmelding kijkt is het toch echt onwaarschijnlijk dat het probleem een font is.

Als ik het me goed herinner is deze error message een resultaat van een probleem wat Distiller 5 had met bepaald Photoshop 7 EPS bestanden met clipping paths (Distiller 6 moet deze melding niet meer maken).

Het had dacht ik ook iets te maken met waar het frame voor het plaatje precies staat; check bv of die niet over 2 paginas staat of de volgende pagina overlapt.

HTH

henk