Adobe Golive CS goed boek gezocht

OK, wil een site maken voor mezelf. Heb de CS dus ga het met Golive doen. heb wel sites ontworpen, die dan door anderen in elkaar gezet werden, maar zelf nog nooit wat gemaakt. Zoek een boek wat vanaf beginnersnivo tot aan de meer complexe zaken gaat. Ik vind de Adobe Press serie "Classroom in a book" erg goed. De CIAB van Golive CS bleek echter vol fouten te staan waardoor er niet mee te werken is. Vandaag belde de boekhandel dat de revised edition pas in september uitkomt.

Wie weet er een goed alternatief ?

Staat er op deze site iets wat je kunt gebruiken?? http://www.pearsoneducation.nl/boekenvoorontwerpers/

als ik jou was zal ik gewoon met macromedia software gaan werken deze zijn echt goed gemaakt voor webdesign

met golive heb ik slechte ervaringen en veel problemen gehad

Bob, niks boek. Gewoon aan de slag en er meer aan het experimenteren gaan. Er zit een behoorlijk uitgebreide help en tutorial bij GoLive. Bovendien ga je toch zeker met CSS aan de slag? Dan kom je al heel snel buiten de gebaande paden van Dreamweaver of GoLive en heb je meer aan BBEdit om je code op orde te houden. En het is nog leuk ook ;-)

Heb heel even naar Golive gekeken maar begreep niet goed waar het over ging. Tables, Site locator, layers, boxes, WebDAV, Component Source, snippets, Java applets acting as HTML containers, whatever..

laten we het erop houden dat er een hoop veranderd is sinds Golive Cyberstudio…
Een duidelijk boek vind ik ideaal om je in korte tijd in te werken, niet alleen in een programma maar in een heel andere manier van werken.

Ik wil snel een website in mekaar flansen. niet te complex, maar moet er wel een beetje netjes uitzien. Het is tenslotte je “visitekaartje” :wink:
Heb het idee dat Golive hiervoor een beetje overkill is. Heb nu de derig dagen trial van Freeway gedownload en ben aan de slag gegaan. Lijkt niet al te ingewikkeld en goed genoeg voor wat ik wil. De meeste tijd gaat sowieso zitten in de content, foto’s die nog gemaakt moeten worden, teksten, navigatie etc. Al met al nog een hoop werk.

En CSS schijnt idd the way to go zijn" en Freeway doet dat goed. :smiley:

[quote:e2a54123a8="dennie27"]als ik jou was zal ik gewoon met macromedia software gaan werken deze zijn echt goed gemaakt voor webdesign met golive heb ik slechte ervaringen en veel problemen gehad[/quote:e2a54123a8]

Onzin! Weet niet met welke versie je begonnen bent, maar kan me niet voorstellen dat je slechte ervaringen en/of problemen hebt.
Waar ik me wél iets bij kan indenken; je hebt waarschijnlijk geen ervaring gehad met GoLive en niet de moeite genomen dit te krijgen. Als je dan op die manier bevooroordeeld bent, heb je gelijk. Omgekeerd overigens ook :innocent:

De een werkt prettiger met het een, de ander met het ander. Ieder z’n voorkeur… daarmee is het ene pakket echt niet slechter als het andere.