Adobe Indesign

Wanneer ik in Indesign 2.0. een verloop wil toepassen op een object, kan ik enkel een zwart-wit verloop toepassen. De optie om een kleur te kiezen is niet beschikbaar. Dus geen kleurverloop, toch weet ik zeker dat dat mogelijk is in Indesign, het zou maar erg zijn... Wat doe ik dan verkeerd of wat is het probleem?

Kan er iemand mij helpen? :expressionless:

Oh ja... daar had ik in het begin ook moeite mee kan ik me nog herinneren. Ga ik ff voor je opzoeken :wink: Ik kom d'r op terug :D

:D Laat ik nou net gisteren een cursus InDesign afgerond hebben!

Het handigst is om het kleurenpallet en het verlooppallet tegelijk open te hebben (of zelfs in één venster te zetten). Nu hoef je alleen maar in het kleurenpallet het palletmenu te openen (driehoekie rechtsboven in het pallet) en daar CMYK of RGB te selecteren en voila: Kleur.

Elstar was me net voor :wink: Ik heb er ff screenshotjes bij gemaakt :D

[img:d8952ba040]http://www.slabface.com/img/new_gradient.jpg[/img:d8952ba040]

Vervolgens kan je vaste gradient swatches aanmaken, dus ook met PMS verlopen. PMS kleuren wel eerst ff aanmaken in je swatches voordat je een gradient met PMS’en maakt :smiley:

[img:d8952ba040]http://www.slabface.com/img/gradient_aanmaken.jpg[/img:d8952ba040]

Wel, ik ben net ook een cursus aan het schrijven, dus daarom dat ik dit echt wel wil weten. Ik dacht even dat jullie mij hadden gered maar het lukt me nog steeds niet, heb wel pc en nederlandse versie maar maakt niets uit. Ik kan gewoon geen kleur selecteren... Het ziet er zo mooi uit, dat groen-verloop, maar telkens ik een verloop selecteer springt ie terug naar zwart-wit. En ik heb geprobeerd om in het kleurenpalet RGB of CMYK te selecteren maar dan vult ie mijn object gewoon op met een volle kleur maar geen verloop. Van zodra ik vraag om een verloop, ja je weet het al: zwart-wit. Kan het zijn dat er een plug-in niet is geinstalleerd?

Ik heb InDesign niet hier voor m'n neus (dus vandaar dat ik geen afbeeldingen kan maken en de termen die ik gebruik nogal houterig klinken). Maar als je in het verlooppalet (zie afbeelding van Syndic) nou eens de vierkantjes onder de balk aanwijst en dan in het kleurenpalet een kleur kiest?

Je uitleg heeft me het toch doen vinden, inderdaad, je moet eerst op het kleine blokje klikken onder de verloopbalk en dan kan je een kleur kiezen. Wel verrekt lastig als het niet weet! Alleszins bedankt, ik kan verder :D

't Was een herkenbaar probleem waar ik ook even mee gestoeid heb. En de oplossing is o zo simpel!