Adobe Lightroom 6 komt morgen (dinsdag 21/4)

Morgen kom de nieuwe versie van Lightroom uit.

Alison

Oke joh, prima.

Leuk, maar wat is er verbeterd/veranderd enz.?

Face recognition, zal tijd worden, kan ik eindelijk van Aperture overstappen.

Het feit dat het CC is maakt dat ik wel even bij 5.7 blijf plakken…

Tof! Ben benieuwd of je deze nog net als Lightroom 5 apart kunt kopen. Ik geloof het niet maar goed. Lightroom 5 is in ieder geval erg fijn om mee te werken.

Zou mooi zijn als er een content aware healing brush in komt.

Ik pik net op de naast de CC-versie ook Lighroom 6 gekocht kan worden. Zelfs nog op DVD als je zou willen :wink:

Even een korte reeks informatie over Lightroom en inderdaad ook te horen dat ie ook los verkrijgbaar zal zijn.

Inmiddels gedownload, maar Lightroom CC wil niet opstarten. Heel even zie ik het opstartscherm, maar meteen daarna breekt ie ´m af.
Ook al opnieuw geïnstalleerd, maar mag niet baten.
Wil nu ook wel de nieuwe gaan gebruiken, na mijn interieur shoot van gisteren.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt?
De oude Lightroom doet het wel!

Hermanh -
Onder 'Programma’s staat nu een mapje LR.
In dat mapje zit een uninstaller.

• De-installeer LR2015
  • Ga naar de Adobe CC App en klik op het tandrad.
  • Log uit bij Adobe
  • Herstart je Mac
  • Log in bij Adobe via de CC app
  • Herinstalleer LR2015

Daarna zou het moeten werken.

Inmiddels opgelost! Heb via Adobe de oplossing gekregen. Uitloggen bij Creative cloud, daarna weer inloggen en werken.
Deze topic kan gesloten worden.

Deze topic is niet geopend voor jouw vraag, dus ook geen reden om het te sluiten (anders was die er ook niet).

Wat zijn de eerste indrukken? Is het snelheidsverschil inderdaad zo groot en merk je dat ook in de praktijk?

Ik heb er nog niet mee gewerkt! Heb net de foto´s van mijn opdracht van gisteren ingeladen. Ik vond Lightroom in verhouding met Photoshop toch al sneller werken. Dus vanuit dat oogpunt kan ik niets zeggen. Maar wat voor mij heel belangrijk is, dat de HDR functie heel goed werkt. Nu kan ik Photomatix er tussenuit laten. En heb ik meer mogelijkheden met mijn DNG bestand.

Gedurfd om gelijk up te graden. Of heb je een nieuwe catalogus aangemaakt?

Ik zie een hele hoop voordelen maar ik durf nog niet aan om up te graden. Wel zie ik dat Adobe claimt dat er snelheidsverschil is voor elke Mac. Dat is wel relaxed.

Oh daar doe ik niet zo moeilijk over. Lightroom 5 blijft gewoon in je systeem zitten, dus kun je gewoon switchen.
Ik zat op deze Lightroom al lang te wachten, zag in December al dat ie eraan zat te komen.
En uiteraard heb ik een nieuwe catalogus aangemaakt, dat doe ik bij iedere opdracht.

Mooi pakket, gebruik ik al sinds 1.0

Maar als je eenmaal je bibliotheek hebt omgezet dan kan je toch niet meer terug naar 5 of wel? (tenzij je een back-up hebt maar dat is weer een gedoe)

Heb je gelijk in Afroman, maar ben niet van plan terug te gaan naar LR5. Ben van PS CS6 overgestapt naar CC.Heb daarna CS nooit meer gebruikt. Inmiddels CS 6 verwijderd.Zo gaat het ook met LR5

Cool, ik wacht nog even af en dan stap ik ook over. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen met de snelheid van de GPU. Heb nou eindelijk een Mac met een dedicated GPU, dus dan haal ik er nog meer uit.

Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen.

Ik heb nooit ervaren dat de snelheid trager werd, juist met LR ging het 10 keer sneller dan PS. Ondanks mijn snelle iMac.
Sinds LR 1.0 was het al een verademing. Maar ja, toen kon er nog niet zoveel. Inmiddels heeft het betere functies als PS.
Alleen vind ik dat het in LR bewerkte foto´s moeilijker te importeren zijn als complete map. Ik doe nu één voor één bewerken in LR en dan meteen apple E
importeren naar PS. Maar er is wel een makkelijkere manier denk ik om de gehele map in één keer weg te schrijven.
Hoe zijn jouw ervaringen daarmee?