Adobe pdf reader loopt vaak vast

Hallo ik ben een Mac mini gebruiker Mac OS Monterey/ M1 processor/ 16 Gb memory /32 Inch Scherm.
Alle apps werken lekker snel alleen Adobe Reader loopt na het lezen van 2 a 3 PDFjes vast en dan duurt het best wel lang voordat ik Adobe Reader kan afsluiten middels Forceer stop, heeft hier iemand ervaring mee en heeft iemand misschien een goed gratis alternatief voor Adobe Reader.

Adobe Reader weggooien, en PDFs lezen met de ingebouwde PDF lezer.

Dat wilde ik ook al zeggen :slight_smile: Voorvertoning, dat standaard op elke Mac staat, toont 99,99+% van alle PDF’s keurig. Mocht je er onverhoopt eentje tegenkomen die toch net niet helemaal goed is, dan kun je die allicht nog in Adobe Reader openen, maar het lijkt me sterk dat je dat vaak tegen gaat komen.

Wil je dat PDF’s standaard in Voorvertoning worden geopend, klik dan een PDF aan en druk vervolgens op ⌘i. Onder het kopje ‘openen met’ kun je dan Voorvertoning kiezen. Met een druk op ‘verander alle’ daar vlak onder, zorg je ervoor dat alle PDF’s in de toekomst ook in Voorvertoning worden geopend.

Dankjewel voor de tip

Bedankt

Het werkt nu wel goed was ff zoeken naar het printen van de pfd maar heb het gevonden

:+1:t2: