Adobe photoshop niet te openen (OSX fout?)

Door wat voor reden dan ook, krijg ik mijn Photoshop niet meer open. Volgens mij moet er een conflict zijn met OSX, want opgestart met een oude versie opend PS wel, maar met de hoofdversie van OSX (10.4.5) lukt dit niet meer. De foutmelding luid o.a. EXC_BAD_ACCES en KERN_INVALID_ADRESS. Heeft iemand hier een oplossing voor ? Overigens alle PS versies hebben hier last van en opnieuw installeren van PS heeft geen resultaat gehad.

Macab

Pas ook zo iets gehad hier! Alleen na update naar 10.3.9

Na herstart en de photoshop voorkeuren weggegooid te hebben en de volumebevoegdheden hersteld te hebben werk Photoshop weer normaal.

Welke prefs hebt je allemaal weggegooit ?

Ook al geprobeerd om je permissies te herstellen? Ik weet niet of dat zou kunnen helpen... maar het is het proberen waard.

Permissies hersteld, PS opnieuw geinstalleerd, werkt allemaal niet.

Heb je de voorkeuren van ps wel weggefl****? Bibliotheek> Preferences>

Alle toeters en bellen van PS weggegooid (AppZapp) en opnieuw geinstalleerd. GEEN resultaat..(grgrgrgr) Kan nog steeds geen PS openen. Moet aan OSX liggen, maar wat ???? Help, mede Applelaars...

Wat ik in dit geval zou proberen is de installatie in een andere account uit te voeren. Dit zal je in ieder geval een idee geven of het aan OS X ligt danwel aan een account-afhankelijke instelling of configuratie file. Als dat laatste het geval blijkt te zijn kan je de applicatie eens "grondig" opruimen d.w.z. met verwijdering van alle sporen die het nalaat (o.a. prefs), hier zijn tools voor (//edit: maar ik zie net dat je die al gebruikt).

Ik zou gewoon al je voorkeuren van ps weggooien en volumebevoegdheden herstellen of eventueel cocktail draaien.

Die Cocktail heeft in de tijd mijn mac helemaal dronken gemaakt... Ik herinner mij dat bvb Canvas nadien om de haverklap crashte. ik heb toen mijn systeem opnieuw moeten installeren. :evil: