Ik heb een probleem met het capturen van mijn DV-beelden. Het afspelen via PPCS3 lukt deels (hij reageert op de play-functies, maar vertoond geen beeld), maar het capturen niet. De rode knop blijft grijs/onbeschikbaar.
Nou heb ik een typische bouwmarkt FireWire kabel en echt lekker zit 'ie er niet in. Toch lijkt de camera contact te maken met mijn MBP, want, zoals gezegd, reageert hij op de play-functies via PPCS3.
Op mijn Windhoos systeem gaat het capturen prima, maar uiteraard ben ik niet van plan deze workaround te blijven toepassen.
Vraag is dus, verkeerd type FireWire kabel of niet?
Niet alle cameras werken op premiere3 en de mac.
Doet hij het wel in iMovie? 6 of 8?
Anders helpt de volgorde van opstarten/aanzetten soms ook. Kabels lijkt me stug, ik heb nog apple firewire van m’n iMac uit 1999. die het nog prima doet.
PP3 is soms wat buggie.
En Ja, voor een vergelijkbare studentenprijs heb je FCexpress, maar dat kan dus niet alles wat PP3 kan.
In iMovie werkt alles perfect, maar ik capture toch liever in PP3. Wellicht binnenkort maar de upgrade kopen mocht het niet werken.
Het vreemde is, als ik naar Project Settings > Capture > Source ga, ziet hij mijn camera met typenummer en geeft hij zelfs een correcte preview van de video. Het lijkt mij dus dat er iets niet goed zit in de settings.
[size=9:102604772f]Excuses voor de late reactie, dit was vanwege persoonlijke omstandigheden.
[/size:102604772f]