Adobe Type Reunion - beheer van letterfamilies bij fontmenu's

Voor overzichtelijke fontmenu's had (heb) je onder Classic het bekende Adobe Type Reunion. Deze werd meestal geleverd bij ATM DeLuxe en vond ik zelf een zeer handig hulpmiddel.

Wie weet of er voor OSX ook zoiets ontwikkeld is?

Niet van Adobe. De meest gebruikte nu zijn fontmanager en Suitcase van etensis.

[quote:post_uid0="digitalguru"]Niet van Adobe. De meest gebruikte nu zijn fontmanager en Suitcase van etensis.[/quote:post_uid0] Ik bedoel geen fontmanager, maar een hulpmiddel zoals Adobe Type Reunion onder OS9 om letterfamilies in de fontmenu's van de diverse progragramma's die wij gebruiken als submenu's te laten zien.

Of heeft SuiteCase deze functionaliteit ook in zich?

[quote:post_uid0="digitalguru"]Niet van Adobe. De meest gebruikte nu zijn fontmanager en Suitcase van etensis.[/quote:post_uid0] Wat Suitcase doet is (wat het altijd al heeft gedaan) het managen van je open- en gesloten fonts. ATR had echter als grote voordeel dat het de fonts mooi in groepjes in je uitrolmenu plaatste, zodat niet 20 variaties van de Helvetica Neue langsmoest als je op weg ging naar een font. De Adobe-programma’s onder X hebben dat redelijk ingebouwd zitten, maar met iets als AppleWorks of Filemaker wordt het scrollen door de fontlijst iets vreselijks.

Ben ook benieuwd naar een redelijke vervanging voor ATR.
Suitcase voldoet verder uitstekend als vervanger voor ATM.

Hans

[quote:post_uid0="verbeek.h"]De Adobe-programma’s onder X hebben dat redelijk ingebouwd zitten, maar met iets als AppleWorks of Filemaker wordt het scrollen door de fontlijst iets vreselijks.

Ben ook benieuwd naar een redelijke vervanging voor ATR.[/quote:post_uid0]
Ja, vandaar dat ik deze topic heb geplaatst :frowning: