adresboek in een thuisnetwerk

Ik heb een netwerkje van 5 MacOSX computers. Op alle werkplekken wil een geactualiseerd adresboek in mijn dock hebben. Hoe leg ik dat aan?

Op dit moment heb ik het zo dat elke werkplek een eigen adresboek heeft en dat mutaties ook alleen lokaal bewaard worden. Via database backup kan ik dat op elke werkplek weer importeren
Dat vereist veel handelingen. Is er een centrale opslag mogelijk?

het mooiste is natuurlij kdat je ff een ldap server regelt :?

[quote:62f35d224a="Louie Louie"]Ik heb een netwerkje van 5 MacOSX computers. Op alle werkplekken wil een geactualiseerd adresboek in mijn dock hebben. Hoe leg ik dat aan?

Op dit moment heb ik het zo dat elke werkplek een eigen adresboek heeft en dat mutaties ook alleen lokaal bewaard worden. Via database backup kan ik dat op elke werkplek weer importeren
Dat vereist veel handelingen. Is er een centrale opslag mogelijk?[/quote:62f35d224a]

met iCync en Mac.com

Kijk eens hier:

http://www.address-o-matic.com/

Maakt gebruik van Rendezvous dus je hoeft niets te configureren :smiley:
Ik gebruik nu zelf de ‘Preview’ en wanneer het zo blijft zal ik in augustus, wanneer de ‘Final release’ beschikbaar wordt, maar wat graag die $15 betalen.

't is iSync (met een S) en .Mac maar ja dat gebruik ik ook.

Kind kan de was doen. Je hoeft niets uit te zoeken alleen een .Mac kopen van 100 euro per jaar maar dan heb je ook nog veel andere leuke dingen. Je kan zo al je telefoonnummers uit Adresbook, naar je mobieltje importeren (via Bluetooth) Die synct gewoon mee.

t Werkt gewoon simpel. Je start iSync en je gegevens van de comp waar je iSync op start worden gesyncd met je iDisk (.Mac) en vervolgens loop je naar je andere comp(s) en start iSync op deze machines en dan haalt ie alles op naar de andere mac’s

Ik heb ook zeven Macs aan elkaar hangen met iSync en DotMac. Werkt idd perect. In iSync in de tab '.Mac' hoef je alleen maar aan te vinken 'Automatically synchronize every hour' en dan heb je uiterlijk twee uur later alle gegevens op alle andere Macs (inclusief iCal kalenders en Safari bookmarks).