Adresboek laat het afweten

Adresboek deed niets meer tot ik de plist weggooide, de bevoegdheden herstelde en heropstartte. Nu gaat geen enkele kaart meer open. Klikken op een naam doet de strandbal draaien tot ik een stop forceer. Probleem bestond al onder 10.3.5 en is er nu nog, na de update naar 10.3.6. Wat kan ik doen? Is het progje ergens apart te vinden om opnieuw te installeren?

je hebt het programma niet toevallig verplaatst?

[quote:d546f51e41="jeroenimo"]je hebt het programma niet toevallig verplaatst?[/quote:d546f51e41]

Niet aangeweest. Het staat nog altijd in de map ‘apps’ en een alias in de dock.

Ik zou haast zeggen dat je contacts op een raadselachtige manier ergen zoek zijn geraakt Ik heb als effe lopen zoeken in het systeem waas ze zouden kunnen staat want adresboek slaat de contacten ergens op natuurlijk.. misschien effe google eroplos laten want het lijkt er dus op dat de contacten database zoek of corrupt is geraakt.. Ik zoek nog effe verder Als ik want vind hoor je het

Dankjewel. Ik heb odtss een reservekopie gemaakt, maar ook die is niet open te krijgen. Adresboek zegt nl dat de index wordt bijgewerkt, maar er gebeurt niets tenzij de strandbal. :-(

Ik kan het meeste wel vinden waar allerlei dingen worden weggeschreven in macosx maar ik kan echt niet vinden waar macosx dus de adressen wegschrijft .. De .plist die ik vind is alleen je eigen visitekaartje maar niet de "echte " adressbook.plist" dus misschien heb je de verkeerde .plist weggegooid? Ik heb de "echte" dus ook nog niet gevonden !

Toch wel gevonden : in je home dir in prefences liste idd com.apple.adressbook.plist ja dat zou inderdaad echt genoeg moeten zijn als je die weggooit..

[quote:3ed7020e25="jeroenimo"]Toch wel gevonden : in je home dir in prefences liste idd com.apple.adressbook.plist ja dat zou inderdaad echt genoeg moeten zijn als je die weggooit..[/quote:3ed7020e25]

die heb ik dus weggegooid. Niks geklaard. Het ding werkt nog steeds niet. Kan ik adresbook uit de appsmap v een powerbook ve vriend halen en het in de appsmap van mijn iMac stoppen en zou het dan weer werken?

Het is een feit dat je niet weet of je adresboek of je database niet goed is .. dus als je het op een andere mac probeert dan zit je met het probleem dat je database van adressen nog opeigen mac staat en dat werkt natuurlijk gewoon NIET. dus nee dat gaat niet werken .. Ik zou gewoon de adressbook.app opnieuw installeren .. dan weet je in ieder geval of je database het probleem is..

succes J

[quote:595c54bb56="jeroenimo"]Ik zou gewoon de adressbook.app opnieuw installeren .. dan weet je in ieder geval of je database het probleem is.. [/quote:595c54bb56]

Waar haal ik die app? Op de Mac van een ander?

vanaf de orginele installatie cd? je kunt als het goed is het pakket openen en dan daaruit de applicatie installeren maar daarvoor heb je een programmatje nodig waarvan ik de naam even niet weer .. zodra ik het weet hoor je het ..

gr J

[url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743]hier[/url]kun je het progje downloaden ..

het heet pacifist

[quote:d774250e02="jeroenimo"][url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743]hier[/url]kun je het progje downloaden ..

het heet pacifist[/quote:d774250e02]

Dankjewel; Ik heb het net gedownload en probeer het meteen. Ik laat weten of het is gelukt. :slight_smile:

HEEEELP!!! Alle nieuwe installaties van Adresboek (via Pacifist) leveren niets op. Ik heb al alles weggegooid wat ook maar iets met adresboek te maken heeft en dan daarna opnieuw geinstalleerd. Maar ik krijg telkens dezelfde ellendige strandbal bij het minste wat ik doe: nieuwe kaart aanmaken, klikken op de standaard Apple-kaart of noem maar op, steeds de strandbal tot ik de stop forceer. Wat kan hier toch maar mis zijn?

Shit man .. nou weet ik het ook niet meer... misschien zijn er nog meer forumleden ?

[quote:9b51fd0f8b="jeroenimo"] misschien zijn er nog meer forumleden ?[/quote:9b51fd0f8b]

Ik hoop het wel want op deze manier zijn al m’n emailadressen foetsie. Een kleine ramp dus.

en je hebt geen backup? hmmm nou ik hoop voor je dat er iemand een idee heeft .. er zijn trouwens wel oplossingen hoor .. maar dat kost geld..

[quote:d6700d4cb6="jeroenimo"]en je hebt geen backup? hmmm nou ik hoop voor je dat er iemand een idee heeft .. er zijn trouwens wel oplossingen hoor .. maar dat kost geld..[/quote:d6700d4cb6]

Ik heb een backup (vCards) maar die krijg ik niet geïmporteerd zolang adresboek niet werkt hé. Vandaar. Tot dan ben ik dus mijn adressen kwijt.
Btw, kan ik het systeem niet herinstalleren zonder al mijn progs e.d. te wissen? Dat zou al een stuk schelen.

Net gemerkt dat iChat ook niet meer werkt. Er is dus meer loos. Alle andere progs werken wel nog.

tot een gat in de nacht het systeem er weer opgezet (geen clean install omdat ik te veel progs en instellingen zou moeten terugzetten) met als resultaat: corrupt adrresboek en iChat. Heeft dus allemaal niks geholpen. :( :( :( En nu???????????????

Het ligt blijkbaar niet aan adresboek zelf maar aan de database .. die is corrupt dud die moet beter gemaakt worden .. dat vermoeden had ik al in het begin maar dat is het enige wat gaat werken .. Dus je adresboek data is ziek en dat moet je beter maken .. je hebt geen applecare?