Adresboek met meerdere aucounts gebruikken?

Hoe kan ik Adresboek met meerdere aucounts gebruikken?

Wie heeft hier een oplossing voor.

Het geval is namelijk:

Ik heb 2 accounts, 1 voor mijzelf en 1 voor Makarin. Allebij hebben we een eigen email. Maar ik wil uit dezelfde adresboek werken. Nu heb ik van Unsound begrepen dat je ze niet an laten sincroniseren. Mar hoe doen jullie dat?

Het geval is namelijk:

Ik heb 2 accounts, 1 voor mijzelf en 1 voor Makarin. Allebij hebben we een eigen email. Maar ik wil uit dezelfde adresboek werken. Nu heb ik van Unsound begrepen dat je ze niet an laten sincroniseren. Mar hoe doen jullie dat?

is een link niet de oplossing? zit zo even te denken, stel je zet de adressbook.app in de root libarary en in je home library maak je een link naar de app. dan heb je een bestand en vanuit twee gebruikers te bereiken.

Ik dacht eerder in de richting van Automator. Als je nu een taak maakt dat hij telkens je op een icoon in je startbalk klikt, op een bepaalde locatie een file (je backup van de grootste adresboek gaat halen) en als je die nu telkens 'backupped' na gebruik .. Het is allemaal wat omslachtig.

Gebruik sowieso ‘maak reservekopie aan van mijn adresboek’ en mail elkaar dat bestandje af en toe (bvb na enkele ‘vernieuwingen’). Héél evident is het zeker niet.

[quote:a4506d2fb7="hansenonline"]is een link niet de oplossing? zit zo even te denken, stel je zet de adressbook.app in de root libarary en in je home library maak je een link naar de app. dan heb je een bestand en vanuit twee gebruikers te bereiken.[/quote:a4506d2fb7] Als dit werkt, kun je het dan stap voor stap uitleggen?

THANKS!!

Probeer deze eens:[list:14350ffbaa]Maak een alias van /Gebruikers/jouw_eerste_gebruiker/Bibliotheek/Application Support/AddressBook Zet die alias in de map /Gebruikers/Gedeeld Ga naar je tweede_gebruiker Zet de map /Gebruikers/jouw_tweede_gebruiker/Bibliotheek/Application Support/AddressBook op een veilig plekje buiten die Bib Vervang ze in die Bib door de alias in de map /Gebruikers/Gedeeld[/list:u:14350ffbaa]

[quote:d361e8f4db="michelvdb"]Probeer deze eens:[list:d361e8f4db]Maak een alias van /Gebruikers/jouw_eerste_gebruiker/Bibliotheek/Application Support/AddressBook Zet die alias in de map /Gebruikers/Gedeeld Ga naar je tweede_gebruiker Zet de map /Gebruikers/jouw_tweede_gebruiker/Bibliotheek/Application Support/AddressBook op een veilig plekje buiten die Bib Vervang ze in die Bib door de alias in de map /Gebruikers/Gedeeld[/list:u:d361e8f4db][/quote:d361e8f4db]

Sorry…

[quote:77ac13a9d4="TiTaaaThijs"][quote:77ac13a9d4="michelvdb"]Probeer deze eens:[list:77ac13a9d4]Maak een alias van /Gebruikers/jouw_eerste_gebruiker/Bibliotheek/Application Support/AddressBook Zet die alias in de map /Gebruikers/Gedeeld Ga naar je tweede_gebruiker Zet de map /Gebruikers/jouw_tweede_gebruiker/Bibliotheek/Application Support/AddressBook op een veilig plekje buiten die Bib Vervang ze in die Bib door de alias in de map /Gebruikers/Gedeeld[/list:u:77ac13a9d4][/quote:77ac13a9d4]

Sorry…[/quote:77ac13a9d4]

Ik ben maar een beginneling. Maar zo van jullie te begrijpen is het mogelijk. Ik moet alleen even weten wat ik moet doen!

Kan echt niemand mij helpen????

vind in tiger wel het knopje delen, maar dat gaat via .mac :(

[quote:4f7248e411="hansenonline"]vind in tiger wel het knopje delen, maar dat gaat via .mac :([/quote:4f7248e411]

Begin er een beetje van te balen. zou toch mogelijk moeten zijn?

Als je niet te vaak adressen bijwerkt, kun je gewoon het hierboven genoemde mapje (Application Supprot> Adressbook dus) kopiëren op dezelfde plaats bij de tweede gebruiker. Als je dat regelmatig doet, dan heb je beiden steeds vrijwel hetzelfde adresboek, al is het misschien niet echt gesynchroniseerd. Een alias werkte niet de laatste keer dat ik het probeerde. Dat werkt wel bij andere apps, zoals iPhoto en iTunes. Overigens werkt syncen via .Mac tussen twee gebruikers geweldig, nooit problemen mee.

Er zit inderdaad een 'Deel uw adresboek'-knop in de voorkeuren van Adresboek. Met een .mac account moet het geen probleem zijn: [quote:d980263825="Adresboek Help"]Uw adresboek met anderen delen Als u een .Mac-account hebt, kunt u uw adresboek via het internet delen met vrienden, familie en collega's die ook een .Mac-account hebben.

Om uw adresboek on line te delen, gaat u als volgt te werk:
Kies ‘Adresboek’ > ‘Voorkeuren’ en klik op ‘Delen’.
Schakel het aankruisvak ‘Deel uw adresboek’ in.
Klik op de knop met het plusteken. Selecteer in de lijst die verschijnt het e-mailadres van een persoon met wie u uw adresboek wilt delen. Herhaal dit voor alle personen met wie u uw adresboek wilt delen.
Selecteer ‘Sta wijziging toe’ als u de persoon in staat wilt stellen om wijzigingen aan te brengen in uw adresboek.

De gebruikers die u hebt opgegeven kunnen nu een abonnement nemen op uw adresboek door in Adresboek ‘Archief’ > ‘Abonneer op adresboek’ te kiezen.[/quote:d980263825]

Volgens mij kun je met één .mac-account ook werken: gewoon via je browser naar .mac gaan en daar je adresboek raadplegen en wijzigen. Die is dan weer te syncen…

Mja, het moest toch mogelijk zijn om in één computer met meerdere accounts hetzelfde adresboek te kunnen raadplegen en wijzigen…