adresboek

mijn zoon heeft een pc en wil i.v.m het sturen van uitnodigingen gebruik maken van de gegevens van mijn adresboek.Is het mogelijk om deze gegevens als bijlage te sturen bij een e-mail?

Graag snelle reactie,want indien dit niet mogelijk is,moet ik naar een alternatief zoeken :o

Adresboekgegevens kunnen als vCard verstuurd worden.[quote:53b1a50c26][b:53b1a50c26]vCards gebruiken[/b:53b1a50c26]

Een vCard, ofwel een “virtuele adreskaart”, is een standaardmethode om gegevens tussen programma’s uit te wisselen. U kunt in Adresboek vCards aanmaken en lezen. Als u met een ander programma werkt dat ook gebruikmaakt van de vCard-structuur, kunt u op deze manier adressen importeren of exporteren.

Bovendien kunt u uw eigen kaart in de vCard-structuur naar anderen versturen. Zij kunnen de vCard vervolgens gebruiken om uw gegevens aan Adresboek of een ander programma toe te voegen.

U kunt vCards ook gebruiken om adressen toe te voegen aan de adressenlijst op de iPod.[list:53b1a50c26]• Als u een vCard wilt aanmaken, sleept u een adreskaart uit het Adresboek-venster.
• Als u de vCard van een ander aan uw adresboek wilt toevoegen, sleept u de vCard naar het Adresboek-venster.
• Als u één vCard met meerdere vermeldingen wilt aanmaken, sleept u meerdere kaarten uit het Adresboek-venster.

U kunt ook de commando’s in het Archief-menu gebruiken om met vCards te werken.[/list:u:53b1a50c26]In Adresboek wordt eveneens de LDIF-structuur (Lightweight Directory Interchange Format) ondersteund. LDIF is een ASCII-bestandsstructuur voor de uitwisseling van gegevens en de synchronisatie van deze gegevens tussen LDAP-servers (Lightweight Directory Access Protocol). U kunt gegevens in de LDIF-structuur alleen in Adresboek importeren en niet uit Adresboek exporteren. vCards kunt u importeren in en exporteren uit Adresboek.[/quote:53b1a50c26]Zie Adresboek Help > Onderwerpen in Adresboek Help > Werken met Adresboek > vCards gebruiken.
Link naar Adresboek Help

Lijkt mij wel. Moet hij wel een programma hebben die V-cards ondersteund. Maar volgens mij zijn die V-cards wel een standaard. Heb al heel lang niet meer achter een pc gezeten, dus weet momenteel niet met wat voor programma dat zou kunnen.