adresbook labels printen

weet iemand hoe je op een adres label en het bedrijf en de persoon kan vermelden, mij lukt het om de een of andere [onlogische] manier niet.....help aub

Ik krijg namelijk of het bedrijf, of de persoon, maar niet allebij?? ra, ra

Da’s mooi K!! want nu heb ik al de kerstadressen ingevoerd maar krijg ik onbruikbare etiketten. Welke xxx maakt nu een programma op deze manier!!

Volges mij doe je dat door op de kaart het vakje voor bedrijf aan te vinken.

Verder zit er in het printmenu nog een flink aantal optie waar je in sommige gevallen ook nog de te printen velden kan aangeven.
Zit er nu niet achter ik kijk zo even.

Sorry, ik heb me vergist, in de lijstweergave kun je bepalen welke velden je wilt printen. Bij de etiketten kan ik het ook niet vinden. Of bedrijfsnaam of eigennaam. Raar......

Ik zou dat ook graag willen weten. Ik heb 2 dagen besteed om al mijn adressen in te voeren, tot ik er bij het printen achter kwam dat er niet de mogelijkheid bestaan om een soort "ter attentie van" bij te printen. Ik zou het echt raar vinden als het niet kan, maar ik kom het ook niet tegen in de helpfunctie....

http://www.pearworks.com/pages/software.html

Lijkt precies te kunnen wat we zoeken.

1__bij preferences kun je aanvinken dat je ook de bedrijfsnaam wilt printen.
2__ondersteunt het printen van de zelfde labels op 1 pagina
3__drag and drop vanuit Addressbook
4__je kunt kiezen op welke plek je wilt printen (bv 3e label, 2e kolom)
5__freeware
6__jammer dat mijn kerstkaarten al de deur uit zijn

Dat is nog eens een goeie tip. Had al besloten om een ander programma te gaan gebruiken voor adressen. Nu is het toch weer bruikbaar.

pearworks is een goede hulp voor dit gekke probleem dat je in adresbook geen tiketten kan printen met en het bedrijf en geadresseerde [wie verzint nou zo iets! ], maar pearworks heeft zelf weer zijn eigen nukken: je moet de adressen een voor een naar het etiketten vel slepen, en maak je een fout, en wil je dat etiket weer ongedaan maken, dan kan je dat niet met backspace doen, want daarmee leeg je dan weer alle etiketten [kan je dus weer opnieuw de adressen selecteren en slepen] rrrrr :x

Het ligt er natuurlijk aan hoe de adressen zijn opgebouwd. Natuurlijk kan je het bedrijf en de geadreseerde apart printen. Maar dan moeten ze wel in het adresboek apart zijn geplaatst. Dat geldt overigens voor alle databases. Als je b.v. "de heer Jansen" als naam hebt, kan je niet alleen Jansen meer printen. Wel als je "Jansen" en "de heer" in een apart veld hebt staan. Verder is het een kwestie van aangeven wat er op het etiket moet komen.

Ik doe e.e.a. met snailmail en dat bevalt prima. Snailmail werkt moeiteloos samen met adresboek, en ik print rechtstreeks op enveloppen en op kaarten. Je kunt zelf bepalen waar je het adres wilt hebben staan. Het enige probleem wat ik tegenkom in adresboek is het hardnekkige automatisch aanvullen van adresgegevens en dat wil nog wel eens lastig zijn bij het invoeren van postbus gegevens en postcodes.

[quote:43e7dcc22d]je moet de adressen een voor een naar het etiketten vel slepen[/quote:43e7dcc22d] Je kunt gewoon een hele groep uit je adresboek slepen naar de etiketten. Hoewel je dan maar 1 adres ziet worden ze wel allemaal geprint. (tja ...) Maar verder ben ik er wel blij mee.

[quote:54897a56a3]Natuurlijk kan je het bedrijf en de geadreseerde apart printen. Maar dan moeten ze wel in het adresboek apart zijn geplaatst. [/quote:54897a56a3] Maar dat zijn ze: want je hebt de velden: [i:54897a56a3]voornaam, achternaam, bedrijsnaam[/i:54897a56a3] En als je dat netjes invult dan nog weigert Addressbook het samen te printen. Je zou het kunnen omzeilen door in het verld van de achternaam OOK de bedrijfsnaam te typen. Maar erg georganiseerd is dat niet.

[quote:9c45ae6305]Het enige probleem wat ik tegenkom in adresboek is het hardnekkige automatisch aanvullen van adresgegevens [/quote:9c45ae6305] ... ook dat is inderdaad flink kl*te. Hoe veel postcodes daar al mee de mist zijn ingegaan. Is er niemand die weet hoe je dat kunt uitzetten?

[quote:058e86515e="Studio Lex"][quote:058e86515e]je moet de adressen een voor een naar het etiketten vel slepen[/quote:058e86515e] Je kunt gewoon een hele groep uit je adresboek slepen naar de etiketten. Hoewel je dan maar 1 adres ziet worden ze wel allemaal geprint. (tja ...) Maar verder ben ik er wel blij mee.[/quote:058e86515e]

tja, daar was ik natuurlijk nog niet op gekomen ! ha, ha,
men, waarom zijn simpele dingen altijd zo moeilijk
ik heb adresbook, werkt met vcard structuur, maar moet eigelijk weer terug naar palm om daar de adresetiketten te printen, of weer een ander programma met weer z’n eigen nukken. Apple help!!!