Adresgegevens invoegen in briefpapier

Als ik een briefpapier wil printen zou het makkelijk zijn als ik in een soort 'template' direct het juiste adres kan plaatsen vanuit adresboek in bijvoorbeeld indesign.

Wat is de makkelijkste weg?

een template aanmaken in,... Word. (tja,.. het is vreselijk!) Of Filemaker pro.

:smiley:

Acrobat vind ik het handigste hiervoor, via de form tools een template maken. Met behulp van de standaard tools en/of javascript kun je er allerlei functies aan meegeven. Via export formfield data exporteer je je adressen waarna je ze ook weer kunt importeren. Maar er kan nog veel meer zoals automatisch de huidige datum invoegen en plaatsen van rekenvelden. (handig voor facturen bv)

Is er niet een soort CRM (yugh) oplossing die het kan? CRM4mac kan dat niet denk ik...

Je zou dan ook gelijk voor een envelop moeten kunnen kiezen die ook uitgedraaid wordt naar het postadres.

Of vraag ik nu te veel…

Acrobat, dat is ook een kijkje waard natuurlijk...

Je kunt wel iets CRM'erigs maken in FileMaker. Evt. kan ik je ook wel wat op weg helpen.

Eventueel kan ik je via m’n bedrijfje ook wel aan een compleet pakket helpen, maar dat is dan uiteraard niet gratis :slight_smile:

Ward

InDesign PageMaker plug-in Pack biedt o.a. mogelijkheden om een adressenbestand (uit excel/database) te mergen met een brief opgemaakt in InDesign. (werking is vergelijkbaar met de mailmerge in Word)

[i:e93db1da90] Gegevens samenvoegen
Maak aangepaste publicaties, zoals direct mails en catalogi, met databasegegevens die in uw InDesign-lay-outs worden samengevoegd.[/i:e93db1da90]

De PageMaker Plug-in Pack staat op de CD van de Adobe Creative Suite Premium en -Standaard.
Hopelijk heb je de complete CS!!

Meer weten over de PageMaker Plug-in Pack… check de adobe site.

suc6

owkee, daar ga ik ook achteraan!

Thanx

In word maak ik een label aan zoal ik het wil dan export ik de tekst naar Mac. Nu kan ik in QuarkXpress tekst laten inlopen vanaf de basispagina, soort template zeg maar. Alleen wil ik dit nu in InDesign maken. Is dit ook mogelijk? Heb geen flauw idee hoe ik tekst van laten inlopen van basispagina :(

Gr.

Mischa