ADSL aansluitin met Airport Extreme Base Station (Belgie)

Breedband verbinding via ADSL - Airport Extreme BAse Station (AEBS).

Ik beschik over 2 Mac’s in draadloos netwerk, voorlopig verbonden met internet via de modem van de AEBS. Ik speel met het idee om over te schakelen naar ADSL via Belgacom.
Steeds wordt gewaarschuwd dat niet alle providers compatibel zijn met AEBS, doch ik krijg geen concrete verdere informatie. Belgacom zelf blijft ook vaag…

Zoals ik het begrijp is een ADSL modem noodzakelijk. Deze ou ik dan willen via ethernet verbinden op de WAN poort van de AEBS. Alle mac’s zouden dan toegang moeten hebben tot internet; zoals nu.
Er wordt echter melding gemaakt van een probleem ‘hardware adress provisioning’. Het is niet mijn wens elke mac te registreren of beperkt te zitten in het aantal aansluiten, de kinderen zijn gepland voor iBook in het komend jaar.

Zijn er mensen die reeds concrete tot een oplossing zijnn gekomen binnen bovenomschreven context.

Met dank.

Ik doe het!!

Mijn config ziet er als volgt uit en werkt perfect.

ADSL > multipc-modem > BaseStation (extreme) > 2 mac’s

Mijn multipc-modem deelt de IP addressen uit voor de 2 mac’s en de basestation.

Werkt ok.

Sorry, wat is een multipc-modem? Is deze dan via ethernet kabel aan de WAN poort van uw AEBS verbonden. Ik dacht dat de AEBS de IP adressen uitdeelde?

multi-pc modem heeft (over het algemeen) 4 ethernet porten...

Laat AEBS geen adressen uit delen, maar laat dat over aan je modem (als deze dat kan)
Zowel voor je LAN als je WLAN (wireless LAN).

Andre

Dus, ik behoef een modem met ethernetpoorten... die ook in staat is adressen uit te delen. Weet er iemand of binnen de ADSL aanbiedingen van Belgacom een dergelijke modem beschikbaar is? De mensen van Belgacom zelf, noch hun support site lijken niet veel te weten van compatibiliteit neer Mac en dergelijke of draadloos.

Ik heb hier, al zolang ADSL in België bestaat, een Alcatel Speed Touch Home* (Ethernet). Die verbind ik met de AEBS, die op zijn beurt via DHCP de lokale IP-adressen uitdeelt.

Simple comme bonjour…

Als we de link die in de volgende post gefatsoeneerd staat mogen geloven dan werkt Belgacom met PPP over ethernet (PPPoE). De Airport Extreme heeft hier geen moeite mee. Je hebt dus geen speciaal "multipc modem" of "modem/router" nodig, gewoon een modem met een ethernetpoort zou voldoende moeten zijn.

(Edit: afschuwelijke URL verwijderd.)

Mag die link iets minder huge?

KLIK!

[quote:7b5c17ba55="iljitsch"]Als we de link die in de volgende post gefatsoeneerd staat mogen geloven dan werkt Belgacom met PPP over ethernet (PPPoE). De Airport Extreme heeft hier geen moeite mee. Je hebt dus geen speciaal "multipc modem" of "modem/router" nodig, gewoon een modem met een ethernetpoort zou voldoende moeten zijn.

(Edit: afschuwelijke URL verwijderd.)[/quote:7b5c17ba55]

Dit is correct. Belgacom ADSL is PPPOE. Je hebt enkel een ethernet modem nodig (1 met 1 ethernet poort is voldoende) die verbind je met je Airport Extreme. Je hebt ook nog geluk dat die Thomson Ethernet slechts €65 kost momenteel. De Alcatel Speedtouch (met 1 ethernetpoortje, zonder switch of zo…) kostte een jaar of 5 geleden €250 ! Afzetters… :mrgreen:

[url=http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B6115&mscssid=]Dit[/url] is wat je nodig hebt, je sluit die aan op je aebs z'n WAN-poort, en klaar is kees.

ik mag toch hopen dat je in belgie wel een modem bij je adsl abbo krijgt en dus nog geen nieuwe hoeft te kopen ;)

[quote:d08387132a="sgaap"]ik mag toch hopen dat je in belgie wel een modem bij je adsl abbo krijgt en dus nog geen nieuwe hoeft te kopen ;)[/quote:d08387132a]

In België krijg je niks… toch niet bij Belgacom!
http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=ad_mod_wrd :frowning: