ADSL advies nodig.

Hoi luitjes, 't Is niet anders, maar ik moet aan het solliciteren, dus dat wordt ook stevig internetten. Werk nu met Microsoft explorer, Mail en een telefoon modem.

Explorer wordt niet meer voortgezet, bij Mail mis ik een ingaande en uitgaande postbak (maar kan ook aan m’n onervarenheid liggen),
en een modem werkt ook niet vlot.

De vragen:
Welke provider kan ADSL aanbieden en kent de iBook (grootste model).
Ik hoor positieve geluiden over Eudora, zijn er gebruikers onder ons die dit kennen?
Hoe zijn de ervaringen over Safari op het ogenblik?

Bij voorbaat dank voor jullie genomen moeite :wink:

In [b:7b5bae1b77]Mail[/b:7b5bae1b77] zit toch echt wel een In- en een Outbox hoor

[img:7b5bae1b77]http://www.slabface.com/img/mail_scherm.jpg[/img:7b5bae1b77]

Voor je provider kan ik je XS4ALL aanbevelen, veel kennis van Mac en goede service, neem dan wel in hemelsnaam een Ethernet modem en geen USB prutje :smiley:

En als laatste: [b:7b5bae1b77]Safari rules![/b:7b5bae1b77] :stuck_out_tongue:

XS4ALL ADSL is zeker aan te raden. Perfecte helpdesk en je wordt er niet als een Alien behandeld als je MacOS gebruikt.

XS4ALL + ehternet modem = de beste

Mijn bericht is niet echt nuttig, maar ik heb ook XS4all ADSL met ethernet modem, ooh goede keus gemaakt!!

Ik sluit me aan bij de lofzang op XS4all. Kijk eens op hun [url=http://www.xs4all.nl/helpdesk/index.php3]helpdesk pagina's[/url] om een indruk te krijgen van hun Mac-ondersteuning. :)

Ik zit bij [url=https://services.nl.demon.net/xdsl/]Demon - DSL Express[/url], ben weer teruggeswitcht van XS4ALL naar Demon. Namelijk, goedkoper, sneller en volgens mij minder storingen. Als je een Ethernet modem hebt, maakt het in principe niet veel uit bij welke provider je zit qua instellingen. Genoeg mensen hier om je door de procedure te loodsen.

Ik gebruik Eudora5.2.
Werkt prima, goede filters. Op dit moment is Eudora 6 in ontwikkeling, maar over 5.2. ben ik ook heel tevreden.

Pcies [color=red:74fe104bb5][b:74fe104bb5][size=24:74fe104bb5]DEMON[/size:74fe104bb5][/b:74fe104bb5][/color:74fe104bb5] rules ;)

Ik had even de gelegenheid om te kijken, en zag dat er al 7 reactie's waren. Bedankt iedereen in ieder geval, wellicht heb ik morgen de tijd om het op m'n gemak te lezen.

Hee verrek, Demon ziet er wel interessant uit zeg... 1024/512 hmm...

Woww, je krijgt dus een ethernet modem gratis?! Te gek!!! Ik ga meteen een account aanvragen.

Ik heb de 1024/512 verbinding sinds 1 februari 2003. De Ethernetmodem lijkt met alle lampjes af en toe net een kerstboom. Zo'n geval die je wel eens bij truckers in de cabine ziet staan. (van 500 k tot 8 Mb wordt alles met Ledjes weergegeven) Routertje ernaast, en klaar is je backlight verlichting :lol: Ennie-w prima dingetje, en de helpdesk van Demon vind ik ook OK. Je krijgt tenminste snel iemand aan de lijn, i.t.t. XS4ALL. Niet dat ik de helpdesk van Demon veel heb nodig gehad, maar toch 2x binnen de 10 seconden aan de lijn. Daar kan UPC nog een puntje aan zuigen. :)

Misschien heeft [b:b68f80ed3a]Urbin[/b:b68f80ed3a] hier nog wat aan toe te voegen ?

Verbinding stabiel? Is voor mij het belangrijkste aangezien ik er web/mail server achter wil draaien.

Is een beetje het nadeel van kabelinternet…

De verbinding bij Demon is wat mij betreft ok. 1x een timeout gehad op Koninginnedag en ik dacht dat dat wel eens een dag of 2 zou kunnen duren i.v.m de feestdagen maar dit was binnen no time opgelost. De Helpdesk is ok maar laat altijd wat te wensen over. E.V.T. vragen kan je dan ook beter via webmail stellen. Dat is vaak sneller dan bellen. Als de TD onderhoud of een upgrade aan de server moet verlenen lichten ze je ver van te voren in. Als Demon met de feestdagen gesloten is krijg je keurig netjes een bericht hoe en wat. Het is een keer gebeurd dat mijn modem het begaf. Vet flippen omdat ik KPN gewend was dacht ik dat dit wel eens een week of 4 zou kunnen duren. Maar tot mijn verbazing had ik de volgende dag al een nieuw modem. :P ik blij. 1 week later werd ik opgebeld door Demon service met de mededeling dat de modem op het postkantoor voor mij klaar zou liggen. Waarop ik kon antwoorden jullie hebben mij 6 dagen geleden al een modem gestuurd en bedankt voor de snelle service. Je leest het al Urbin heeft geen kwaad woord over voor Demon.

Dus wat mij betreft:[color=red:af7733af20][b:af7733af20][size=24:af7733af20]DEMON[/size:af7733af20][/b:af7733af20][/color:af7733af20]rules :wink:

Raising Hell With Demon :evil:

Ik heb zelf ook demon, maar dan nog via 56k inbel. En ben zeeeeeer tevreden. Adsl van Demon kan hier bij ons nog niet :cry: . Allen via de kpn dochter/zussen/broertjes. Maar ik wacht zeker op Demon en als Demon bij jouw beschikbaar is zou ik er zeker voor gaan. Over 2 weken krijgen we op de zaak dsl via Versatel en volgens mij maakt Demon ook o.a. gebruik van het Versatel-netwerk, dus ben benieuwd.

Hmm, ik heb een eenvoudige aanbieding bij zonnet genomen. Deze was goedkoop en evengoed een aardige downloadstream 512kbs USB-modempje er gratis bij, ik wist niet van ethernetmodems. Ik zocht naar een goedkope provider (kabel werd iets duurder).

Helpdesk van zonnet is welwillend en niet allemaal op de hoogte van Mac OS’s, maar ze zoeken het wel uit voor je. Oftewel ze doen de moeite.

Ik heb er plezier van iig.

p.s. Heb je al een nieuwe baan? :sealed:

Ik heb HCCnet. Was op het moment dat ik het afsloot een van de goedkopere providers. Geen problemen, maar ik heb geen idee hoe de helpdesk is, nog nooit gebeld.

Met een ethernet modem hoef je op je computer alleen maar wat ip adressen in te vullen, dus dat is makkelijk zat.

Mmm, ik bedenk me nu dat ik mijn modem getweakt heb, zodat hij zelf verbinding maakt met HCCnet. Ik hoef dus op mijn Mac niets in te stellen voor PPtP of zo.

Hans

Ik heb mxstream/Euronet-Wanadoo voor 22,70 Euro pm (exlc. KPN) Downstream 768/128 upstream 128/256

Voor zover ik het kan beoordelen is het voor mij uitstekend.