ADSL->Airport->Laptop->G4 ->Brickhouse->Dreambox

Hallo Allemaal,

Ik wil met mijn Laptop (DELL), wireless mijn Dreambox (sat receiver op Linux) via een wireless G4 bereiken.

Ik heb een getweakde Speedtouch aan mijn Airport (snow) hangen, mijn airport deelt netjes zijn IP nummers uit en maakt ook gebruik van NAT, ik kan met mijn G4 en mijn Laptop dus gewoon wireless intenetten en ze zien elkaar ook netjes in mijn 10.0.1.x netwerk…

Nou komt het probleem, ik heb ook een Dreambox dit is een satellietontvanger die op Linux draait en die ook een ethernet aansluiting heeft om bijv. updates binnen te halen van het internet of om beeld te streamen naar computers in het netwerk. Ik heb mijn Dreambox direct op mijn G4 aangesloten met een crosscable en ik gebruik het shareware programma Brickhouse om mijn internet te delen met mijn Dreambox, dit werkt perfect! Ik gebruik Brickhouse omdat de Dreambox geen DHCP heeft en dus een vast IP adres nodig heeft. Nu wil ik dus met mijn laptop mijn Dreambox kunnen benaderen, die dus op een ander netwerk zit 192.168.0.x, ik weet dat dit moet kunnen met static routes maar ik weet echt niet hoe??? Ik kan met mijn G4 wel de Dreambox benaderen omdat die daar direct aanhangt.

Greetz,
M-Jay

Misschien lees ik je post niet goed, maar je dreambox is toch niet wireless?! Als dat zo is wat zit er dan voor een wireless kaart in?

Misschien kun je je g4 als server gebruiken tussen de dreambox en de laptop?

Misschien heeft een satforum nog ideen, bv sat4all.nl

succes

@Olav,

Dat klopt, die Dreambox hangt met een crosscable aan de G4. De Dreambox zou wel draadloos kunnen met een WET11 van Linksys.

Sat4all (zit ik ook dagelijks op) weet denk ik niet echt iets van static routing op MAC OSX af.

M-Jay

Probleem opgelost!

Gewoon op mijn laptop de G4 (10.0.1.2) als router 1 ingesteld en de Airport als router 2. Ik heb nu dus direct via de G4 verbinding met de Dreambox. En als ik de G4 uitzet dan pakt mijnlaptop automatisch router 2, Airport dus.

M-Jay

Cool, en hoe is de beeldkwaliteit op je laptop?

Erg goed, met sommige kanalen die in hoge bitrate uitzenden heeft ie af en toe problemen als je fullscreen kijkt maar voor de rest is het erg strak.

M-Jay