ADSL + Airport

Hi,

Net iBook G4 gekocht met Airport Extreme kaart. Wil nu vanwege gebrek aan geduld overstappen naar ADSL & draadloos internetten mbv Airport Express. Nou staat er in de manual dat sommige providers niet geschikt zijn voor het gebruik van Airport. Weet iemand welke?
Ik zat eigenlijk aan HetNet te denken als kandidaat

Vast bedankt
MVG Maarten

Welke heb je?

in nederland heb je zoiezo een aparte modem nodig!

kijk eens naar xs4all. die hebben nu gratis instalatie met monteur en gratis modem.

Of er aanbieders (providers) zijn waar airport niet mee overweg zou kunnen weet ik niet. Nog niet van gehoord. Volgens mij vnl een hardware (modem) verhaal.

Van belang is dat het ADSL modem een ethernet (UTP) poort heeft waar je de airport op aansluit. Indien de modem ook router is, dan als brug configureren (NAT uitzetten). Je zou ook een ADSL modem met ingebouwde draadloos optie kunnen nemen.

en mac ondersteuning!! Niet onbelangrijk.....

Volgens mij is dat 'sommige providers etc' eerder een juridische zaak, een disclaimer. Ik heb nog niet gehoord van providers die het niet doen. Vroeger ja, ADSL via pptp met de oude modems, en AirPort die dat toen niet ondersteunde.

Verder: Xs4all!!

Heb hier Zonnet (family broadband van Versatel) i.c.m. airport express en een multi pc modem. Dit werkt uitstekend.

ik heb zelf adsl bij tiscali. Dat werkt op zich prima ware het niet dat de service beroerd is. Ik sta ook over op een andere provider. :P

Airport werkt gewoon bij iedere provider. Maakt helemaal niet uit. :)

Heb ook de ethernet modem aangesloten op de airport extreme, provider is Het Net van de KPN heb er geen probleem alles verloopt goed. :mrgreen:

Op me kamer hebben we inter.nl.net of zo, het heet surfsnel abbonemenet... Daar krijg ik het niet aan de praat. Terwijl thuis, ik geen problemen heb.

Roel

OK Geen probleem dus waarschijnlijk, hartstikke mooi. Ik gat HetNet maar proberen. Bedankt voor jullie reacties Mzzl Maarten

mijn zwager heeft adsl van het net met een wifimodem van het net en een g5 er aan en mijn zus zit met haar laptop helaas win98 draadloos en het werkt prima.

daan.

ps mijn 1600ste berichtje :slight_smile: