ADSL delen met PC via Router

Hi there,

Ik wil mijn adsl-aansluiting delen met een PC. Hiervoor heb ik een Router gekocht, echter ik krijg hem niet aan de Praat. Via systeemvoorkeuren=>netwerk heb ik geprobeerd het werkend te krijgen, helaas. Nieuwe locatie aangemaakt, via DHCP ingesteld, de router benaderd via explorer etc, maar werken ho maar. Zijn er wellict sites of documenten waarin dit wordt voorgedaan, of zijn er handige forum leden voor wie dit een wasse neus is?? IK hoor het graag.

Goede pasen alvast!!

Ik heb wel het adres van de router in moeten vullen onder via DHCP, in mijn geval en ik neem aan ook dat van jou 192.168.2.1

Klopt,

dat krijgt ie automatisch.
Ben bang dat ik iets verkerrd doe met de instelling van de provider. Er wordt in de setup software van de router genraagd of ik een statisch of duynamisch IP adres wil gebruiken. Dat weet ik niet?? Verder heb ik ook mijn twijfels over de juistheid van het IP adres van de provider ( Wanadoo)10.0.0.150

Het is wel handig te weten wat voor router je gebruikt.

Wat voor inet verbinding heb je precies?

Krijg je via DHCP wel of geen IP op je mac?

Is de netwerkkabel tussen mac en router goed? (cross of normaal)

De meeste routers geven automatisch een intern ip aan de computers die erachter hangen. Meestal kan je dan via een web interface de verbinding configureren voor inet.