ADSL direct -> hoe nu mail versturen

Ik heb sinds enkele dagen ADSL direct, installeren gaat als een trein, nu kan ik mijn mail zonder verandering van instellingen gewoon binnenhalen, alleen het versturen is afgelopen, en ik kan geen instelling vinden die erop zou wijzen waar ik op moet letten.

Is er iemand hier al mee bezig geweest, en heeft dus een oplossing voor mij, de dank is alvast daar

PS. de KPN heeft op het moment geen enkele modem met enkele poorten,
dus dan maar 4 ports met router, mooi toch van de KPN

Mail versturen gaat alleen als je een domein hebt incl Emailadressen ,een account van macosx, of een mac mailadres bv macfloo@mac.com

.mac of spymac accountje nemen.. in ieder geval imap mail is erg fijn . omdat je dan overal en altijd je email kan beheeren.

voor je numalige email account moet je je pop3 (neem aan dat je dat hebt) anders configureren.

KPN Direct ADSL heeft wel degelijk een SMTP server om je mail te vesturen en wel de volgende: [b:7cbb360967]mail.direct-adsl.nl[/b:7cbb360967]

Wat je ook kan doen, is Postfix Enablere installeren. Dit is een programmaatje, dat de ingebouwde mailserver onder MacOS X activeert. Installeren is een fluitje van een cent en het draait perfect. Succes ermee.

Een aantal hierboven hebben gezegd dat je de POP-instellingen moet wijzigen van je email-account. DIT IS NIET JUIST! POP-instellingen zijn voor het ophalen van je mail, en niet het versturen; daar is juist de SMTP voor.

De reden waardoor je geen mail kunt versturen, is het feit dat je waarschijnlijk een SMTP-server ingesteld hebt staan van bijv. je oude provider. SMTP-servers zijn echter nagenoeg altijd afgeschermd voor IP_adressen van buitenaf, zodat alleen mensen van die betreffende provider er gebruik van kunnen maken (t.b.v. voorkomen van spammen)

Wat je moet doen is kijken of er een SMTP server is van direct-adsl (zoals hierboven staat) of kijken of je er zelf een kunt laten draaien.

bedankt voor de reacties, het was inderdaad de actie om de smtp server gegevens te veranderen naar "mail.direct-adsl.nl".

dank u allen voor de reactie