ADSL Direct (KPN)

Wie heeft ervaring met ADSL Direct van KPN, met welk abonnement en wat zijn zoal de resultaten (op speedtest.nl)? Ik wil overstappen van kabel (@Home) naar ADSL van Wanadoo of KPN.

Alvast bedankt :slight_smile:

Hallo Bert,

Per 1 Mei zijn we hier ook veranderd van @home naar wanadoo adsl,omdat mijn vader de prijzen van het topabbonement niet meer kan waarderen :? .Wij hebben Wanadoo Go,en het is eigenlijk niet vooruit te branden,speedtest 40kb downloaden oid…Maarr we kregen wel een gratis 4 poorts router omdat de normale eenpoortsethernetmodems opwaren.Neem een snel abbonement van adsl,het verschil is namelijk anders echt om te janken. Wel is het zo dat bij alle adsl providers die werken via kpn,en natuurlijk valt adsl direct daar ook onder,net een snelheidsverhoging hebben gekregen,die binnenkort wordt toegevoegd bij alle abbonees.

Veel succes met je keuze,neem een wijs besluit!

> bert

ik neem binnenkort ADSL-direct van KNP (300kb/sec) erbij (ter vervanging van een ander en naast @home), kan je dan meer vertellen hoe ze naast elkaar vergelijken (kan nog een paar weken duren).
na wat dingen te hebben vergeleken lijkt me KPN-direct voor 19,95 prima aanbieding, let wel: je hebt dan geen e-mail en homepage

groet

Direct ADSL is een goed initiatief van KPN. Het is exact dezelfde verbinding die je krijgt via Planet, Xs4All, Hccnet etcetera, maar dan zonder die provider (dus zonder email, usenet, homepage enzo). De prijzen zijn fair:

tot 1 november:
19,95 voor de go (384kbit, 1,5gb datalimiet)
19,95 voor de lite (1024kbit, 8gb datalimiet)
44,95 voor de basic (2048kbit, 20gb datalimiet).
na 1 november resp. 21,95, 29,95 en 49,95 euro.

Overigens wordt het datalimiet niet in rekening gebracht.

E-mail en homepage kun je via .Mac wel krijgen, en usenet via Unison bijvoorbeeld. Enig nadeel is dat je ook je oude email adres niet goed kunt gebruiken, je kunt niet van de smtp server van een andere provider je mail versturen! Uitgaande pop mail zal dus niet lukken.

Met mijn 1024/320 lijn haal ik op speedtest 117/30.

Heb ook net adsl-direct van kpn (verhuizen bij die kl#te euronet / wannadoo was een ellende, sinds 3mrt tot 18 mei, tweeenhalve mnd zonder adsl gezeten, maar dit lag ook aan het lage iq van de kpnmedewerkers)

[b:8c87c7e2cd]Neem nooit Wannadoo of Euronet (dat is hetzelde) !![/b:8c87c7e2cd]

[quote:8c87c7e2cd=“tijn22”]Direct ADSL is een goed initiatief van KPN. Het is exact dezelfde verbinding die je krijgt via Planet, Xs4All, Hccnet etcetera, maar dan zonder die provider (dus zonder email, usenet, homepage enzo)[/quote:8c87c7e2cd]
Als je adsl-direct bij kpn hebt, bij smpt: mailrelay.direct-adsl.nl invullen
Een hostingprov (met pop, webruimte, gratis domeinreg, php, mysql) erbij nemen.
Verhuizing schijnt per 1 mei beter te gaan, maar alles werkt nu perfect…

protagonist is goed en niet duur

> bert: snelheid @home wordt per 1/7 verhoogd... wordt ook wel tijd met adsl-concurrentie... d/l van 2.560 naar 4.000 kbits/sec u/l van 256 naar 512 kbits/sec

adsl-direct wordt besteld, maar vergelijk zal niet veel opleveren, laat het je t.z.t. nog wel even weten

groet

[quote:85d9f3cf64="Viva"]> bert: snelheid @home wordt per 1/7 verhoogd... wordt ook wel tijd met adsl-concurrentie... d/l van 2.560 naar 4.000 kbits/sec u/l van 256 naar 512 kbits/sec[/quote:85d9f3cf64] Ja, bedankt, had vandaag inmiddels een bericht van @Home ontvangen. Maar het gaat mij eigenlijk niet om de huidige snelheid van @Home want die is verder wel goed (speedtest.nl > gemidd. 250 kb downl.) maar dacht met ADSL tegen geringere kosten ongeveer het zelfde te bereiken of minstens toch 200 kb.

Een wanadoo-lite abonnement van 34,95 geeft via speedtest slechts 100 kb en dat vind ik in verhouding tot de prijs niet zo heel veel.

Ik weet het even niet en ben misschien wel verwend met de snelheid van 250 kb en meer en kan daarom ook niet beoordelen of 100 kb voldoende is in het dagelijks gebruik?

Snap eigenlijk niet waarom @Home de prijs niet omlaag brengt i.p.v. de snelheid te verhogen, volgens mij zijn consumenten gevoeliger voor prijzen dan de snelheid.

> bert

zie ook opmerkingen over @home bij ‘de buren’:

wat je kunt doen is @home terugzetten naar een basis abonnement, je behoudt dan de snelheid die je nu al hebt en gaat iets van € 20,00 minder betalen.
als je een ‘gemiddelde’ gebruiker bent lijkt me dat prima prijs/kwaliteit
daarnaast: hoe tevreden ben je over @home (hoe vaak ligt 'ie eruit, hoe geholpen indien storing, hoe snel weer online?). ben zelf verhuisd van A’dam (chello) naar bosschebollendorp en @home was/is niet te vergelijken met die UPC-zooi, storingen zijn nu redelijk zeldzaam en worden snel verholpen (waar chello andersom ‘werkte’: zodra ik mijn mac aanzette en ik kreeg verbinding bleef ik onmiddellijk de gehele dag erachter… voor het geval de verbinding weer verbrak…)

enfin: ik moet altijd verbinding hebben, vandaar een 2e provider / waarschijnlijk zet ik @home dan om naar basis (na vergelijk nieuwe snelheid @home), ergo: 2 providers voor de prijs van 1, bij dezelfde snelheid

groet + succes

[quote:a924c9d29b="Viva"]zie ook opmerkingen over @home bij 'de buren':

wat je kunt doen is @home terugzetten naar een basis abonnement, je behoudt dan de snelheid die je nu al hebt en gaat iets van € 20,00 minder betalen.[/quote:a924c9d29b]
Bedankt, wellicht kijk ik verkeerd, maar dat over de snelheid kan ik nergens vinden :?

> bert

probeer meerdere gebruikers van @home te vinden die hun ervaringen met @home basis melden. met ‘buren’ bedoel ik macfreak.nl, zie daar onder nieuwsberichten het draadje dat volgt

> moderators: geen idee of ik dit kan melden, vorige week al ‘over de lijn’ geloof ik met oude mac OS’en, ben vrij nieuw m.b.t. macosx.nl fora

hoor het wel, weer ‘off’, groet

@Viva Ik vond op [url=http://www.troublesathome.nl/index.php?section=nieuws&page=item&id=469]deze site[/url] nog meer info over de verhogingen van @Home.

Het Basis-abonnement komt qua snelheid in de buurt van ADSL-Lite (Wanadoo), dus voor dat geld (€ 29,95) valt het toch weer tegen :frowning:

> bert:

thx. ik wacht het even af, straks nieuwe snelheid van @home vergelijken met adsl-direct
laat het je t.z.t. nog even weten wat mijn bevindingen zijn

groet

Nog even ter info: Mijn broer heeft @Home - Basic en deed vanmiddag een test op [url=http://www.numion.com/YourSpeed/]numion.com[/url]

De waarde die hij kreeg was 272 kilobits per second, en dat is beduidend meer dan de snelheidsvehoging naar 96 kilobits per second die per 1-8-2004 nog in moet gaan volgens de gegevens op de site van @Home.

Ik zal vragen of hij de test vaker wil uitvoeren zoals 's avonds en in het weekend.

Tot dan…

kun je met ADSL Direct (KPN) je eigen webserver draaien om daar je homepage op te zetten, vanaf een tweede mac in je netwerkje

[quote:014f5e6181="Wat ik aan KPN"]Citaat "Binnenkort verdwijnt het Direct ADSL abonnement van uw tweemaandelijkse telefoonrekening en ontvangt u de factuur voor Direct ADSL via de breedbandportal van KPN"

Deze portal functioneert niet, de meeste links zijn onbruikbaar.
Je moet perse windows en explorer6 gebruiken wil je wat verder komen.
Proffesionele sitebouwers hebben zich te houden aan W3C, maar de zogenaamde leuke (windows) dingetjes in de site belemmeren de bruikbaarheid.
(Aan de bouwer: het is niet zo moeilijk om leuke dingen in flash en javascript te maken die aan W3C voldoen)

Ik gebruik macosX en Safari en die voldoen aan deze standaarden.

Als KPN alles via deze portal wilt laten lopen, kunnen dat wat mij betreft wel op hun buik schrijven en ik hoop niet dat ik spijt krijg van mijn besluit om DirectADSL van KPN te nemen.

Neem een voorbeeld aan b.v. de Rabosite[/quote:014f5e6181]

Waar haal je die informatie vandaan dat DIrect ADSL niet meer via de telefoon rekening in rekening wordt gebracht?

brief thuis gekregen En nog wat [quote:68385219b6]Geachte meneer/mevrouw,

Bij uw besteling van Direct ADSL heb ik u inde bevestigingsbrief over het volgende geinformeerd:
1)KPN heeft het voornemen (blabla)
2)KPN heeft het voornemen om de kosten voor het dataverbruik boven de datalimiet in rekening te brengen.[/quote:68385219b6]
Dit moet ik dan ook controleren op die onbruikbare portal

[quote:a69460f919="tijn22"]Waar haal je die informatie vandaan dat DIrect ADSL niet meer via de telefoon rekening in rekening wordt gebracht?[/quote:a69460f919] Kreeg vandaag brief binnen van KPN (ga overstappen van Tiscali naar ADSL Direct); per half augustus gaat het van de telefoonrekening af. Mijn overstap gaat in vanaf half augustus, ben benieuwd. Heb nu het Tiscali (ook via KPN) basis, ga naar ADSL Direct. Stap terug in snelheid, stap terug in kosten. Ben het een beetje beu elke maand 50 euro te betalen, dus het zal mij benieuwen...

Ow, dat wist ik niet.. Beetje vaag, normaal gaat adsl altijd 50/50 telefoonrekening/provider. Een van de voordelen van direct adsl was altijd dat je maar 1 bedrag hoefde te betalen wat netjes op je telrek stond. niet meer duz.