ADSL en Panther: Verbinding behouden bij user-switch?

Ik heb drie accounts op onze computer staan, ikke, mijn vriendin en 'samen', de account die we meestal gebruiken.

Aangezien we een nogal verschillende manier van werken hebben (ik dump m’n zooi vaak op de desktop ;)) leek het me handig om ieder een eigen account te hebben.
Wanneer ik echter vanuit ‘samen’ naar ‘mij’ overschakel, wordt de ADSL-verbinding verbroken en moet ik vanuit mijn account opnieuw verbinding maken. Misschien een triviaal probleem, maar het betekent wel dat een download van gebruiker 1 dus ook wordt afgebroken bij overschakelen naar gebruiker 2.

Ik dacht dat PPTP chown-en naar root het probleem misschien zou verhelpen, maar dat bleek niet het geval. Ook nu ik Apple’s Internetverbinding gebruik gebeurt precies hetzelfde.

Iemand een idee? Ook afgezien van ‘twieken die hap!!’?

heb je 'n USB modem, of een ethernet-modem?

Ik heb 2 gebruikers erop staan met een XS4ALL abonnement en een Speedtouch ethernet 510 modem. Ik kan zonder de verbinding te verliezen van gebruikers switchen. Dit omdat de modem zelf de gebruikersgegevens heeft en zelf al verbinding maakt en behoud. Ook als mijn iBook uitstaat.