ADSL en router linksys ver 2.

:( beste mensen

mijn adsl-internet verliep via een linksys-router. tijdje terug is de adslmodem vervangen en sindsdien werkt het niet meer. als ik de ethernetverbinding (naar het adsl-modem) direct via mijn computer laat lopen dan werkt het. via router krijg ik maar geen verbinding. ik heb ingelogd op de router en het ethernetadres van mijn computer ingevuld. configuratie loopt via DHCP.
weet 1 van jullie wat ik moet doen
thx

[quote:6aca5ef535="alek"]direct via mijn computer laat lopen dan werkt het. via router krijg ik maar geen verbinding. ik heb ingelogd op de router en het ethernetadres van mijn computer ingevuld. configuratie loopt via DHCP. weet 1 van jullie wat ik moet doen thx[/quote:6aca5ef535] Gebruik je wel het juiste kabeltje?? Een cross i.p.v. een straight of net anders om??? De moderne Macjes kunnen zelf schakelen, maar je router niet.

Cyberwolf

het heeft eerder wel gewerkt, dus dat lijkt me niet het probleem de problemen zijn ontstaan toen het oude adslmodem vervangen werd door een nieuwe misschien ligt het aan de instellingen van het nieuwe modem??

inloggen op je router en kijken wat het wan adres is . dit moet het ip adres zijn afkomstig van je router.

bedoel je dat het wan adres gelijk moet zijn aan het ip adres dat het adslmodem "geeft", of dat het wan adres gelijk moet zijn aan wat er bij mijn netwerkinstellingen te vinden is bij router?

wan is het ip adres van je provider

als je bent overgestapt van modem heb je waarschijnlijk de Thomson 510 ethernet modem en daqar zit al een router in en als je de kpn adsl.ini erin hebt gedaan ben je de andere router niet meer nodig.