ADSL-Modem Router

Beste medemaccers,

Ik ben op zoek naar een goede ads modem en router in één. Zelf zat ik aan de Speedtouch 510 te denken. Is dat een goede modem? Want ik wil er een airport station aansluiten, en een webserver. Weet iemand of hij makkelijk te configureren is?
Of heeft iemand nog tips voor een andere modem? :slight_smile:

Alvast bedankt,

Jorn

Heb hier nog een Alcatel Speed Touch modem liggen. Heb nu Kabel. Er zit geen router in...

Weet het type niet zo, maar volgens mij is het de speed Touch Home…

Beste Jorn,

Ik heb dat modem/router nu een half jaar en het werkt super.Heb er zelf een Imac en een windows Laptop (van eigenwijze vriendin) op draaien. Daarnaast maakt de HP PSC 2510 WIFI All-in-One ook gebruik van dit router om de print opdrachten te ontvangen. Geen probleem dus1

Zie ook http://www.sweex.nl

Ik heb ook een speedtouch. Hij deed het gewoon. Alles gaat automatisch. Er hangt een airport aan een van de vier uitgangen (voor mijn iBookje en soms een portable PCtje), een switch (met 2 computers en een Xbox voor mijn kinderen die met Windhoos computers werken aan de tweede, een switch voor mijn eigen iMacs aan de derde en een netwerk printer aan de vierde. Ideaal.

Ik gebruik een SMC 7404 wireless. Werkt perfect en het is meteen een router met 4 ethernet aansluitingen. Hij is volgens mij nu vervangen door de 7804.

Ik heb ook een speedtouch 510. Het is een modem/router/DHCP server/DNS server in één. Werkt perfect en is makkelijk te configureren via de webinterface.

Ik werk met een Draytek Vigor 2600. Prima ding, hangt een G4 en een PC aan. Nooit poblemen. Ik vond hem indertijd wel wat prijzig, configureren via de browser had ook wel wat simpeler gekund. (standaardinstellingen gaan prima, maar zodra je firewall wil aanpassen wordt het ingewikkeld).

Groeten,

Frans.

En hier nog ee hele blije Speedtouch 510 gebruiker.

hele degelijke apparaten, prima ondersteuning.

Is het aan te raden om 1tje te kopen, of ermee te wachten?