Hallo, ik zit een beetje met een probleem. Momenteel draaien mijn appeltjes op adsl-comfort van Planet Internet dat is aangesloten op mijn ISDN-telefoonlijn. Nu wil ik isdn eruit gooien en weer overgaan op een gewone analoge telefoonlijn. Probleem hierbij is dat mijn adsl-abonnement dan afgesloten en daarna weer opnieuw aangesloten dient te worden. Behalve dat ik opnieuw aansluitkosten mag betalen moet ik ook nog een nieuw modem aanschaffen want volgens de helpdesk van KPN werkt dat ding dat ik nu heb alleen in combinatie met een isdn-lijn. Dat mannetje van de helpdesk was trouwens wel eerlijk want hij drukte mij op het hart: "doe het niet, zo'n mutatie brengt zoveel ellende met zich mee". Ook vertelde hij mij dat ik tijdens de mutatie waarschijnlijk enkele weken (3-6) geen verbinding zou kunnen maken. De hele operatie zou mij ongeveer 200 euro gaan kosten.
Nu ben ik op zich al twee jaar erg tevreden met ADSL. Het is stabiel en redelijk snel. Toch denk ik erover om nu over te stappen op een kabel aansluiting zoals @home breedband. Dat is namelijk niet afhankelijk van mijn telefoonlijn. En dus blijf ik dan gewoon online als ik overstap van isdn naar analoog. Daarnaast is @home 7 euro per maand goedkoper en toch sneller. En dan heb ik het nog niet eens over de aansluitkosten. De aansluiting kost bij @home slechts 22 euro. Een mutatie bij Planet Internet is dus bijna een faktor tien duurder dan een nieuw abonnement bij @home! En dan te benken dat ik al 5 jaar klant ben bij planet internet…
Wat vinden jullie? Gewoon dokken of overstappen op kabel?