ADSL of kabel

Hallo, ik zit een beetje met een probleem. Momenteel draaien mijn appeltjes op adsl-comfort van Planet Internet dat is aangesloten op mijn ISDN-telefoonlijn. Nu wil ik isdn eruit gooien en weer overgaan op een gewone analoge telefoonlijn. Probleem hierbij is dat mijn adsl-abonnement dan afgesloten en daarna weer opnieuw aangesloten dient te worden. Behalve dat ik opnieuw aansluitkosten mag betalen moet ik ook nog een nieuw modem aanschaffen want volgens de helpdesk van KPN werkt dat ding dat ik nu heb alleen in combinatie met een isdn-lijn. Dat mannetje van de helpdesk was trouwens wel eerlijk want hij drukte mij op het hart: "doe het niet, zo'n mutatie brengt zoveel ellende met zich mee". Ook vertelde hij mij dat ik tijdens de mutatie waarschijnlijk enkele weken (3-6) geen verbinding zou kunnen maken. De hele operatie zou mij ongeveer 200 euro gaan kosten.

Nu ben ik op zich al twee jaar erg tevreden met ADSL. Het is stabiel en redelijk snel. Toch denk ik erover om nu over te stappen op een kabel aansluiting zoals @home breedband. Dat is namelijk niet afhankelijk van mijn telefoonlijn. En dus blijf ik dan gewoon online als ik overstap van isdn naar analoog. Daarnaast is @home 7 euro per maand goedkoper en toch sneller. En dan heb ik het nog niet eens over de aansluitkosten. De aansluiting kost bij @home slechts 22 euro. Een mutatie bij Planet Internet is dus bijna een faktor tien duurder dan een nieuw abonnement bij @home! En dan te benken dat ik al 5 jaar klant ben bij planet internet…

Wat vinden jullie? Gewoon dokken of overstappen op kabel?

Ik zou gewoon bij planet blijven, want als je naar kabel overstapt heb je denk ik nog meer geklooi met je instellingen. En dat je een andere modem moet gaan gebruiken, moet je in beide gevallen, maar je hebt nu wel een telefoonlijn naar je mac lopen, maar als je kabel gaat nemen dan moet je zorgen dat die kabel aansluiting bij je mac komt....

Pfffffff, ik zou er persoonlijk wel wat voor overhebben om op @home te kunnen overstappen.... Zou ik niet lang over moeten denken.

Jan-Willem,

die modem en kabel zijn niet zo’n probleem. Die modem krijg je er bij @home gewoon bij (de huurprijs zit verwerkt het abonnement). Verder maakt @home gewoon gebruik van ethernetkabel en die loopt bij mij al door het hele huis.

Ik kan me zo slecht voorstellen dat je echt een nieuwe netwerk terminator nodig hebt. Een ISDN lijn wordt in alle mijn bekende configuraties altijd meteen analoog gemaakt met bv de standaard homevox van KPN. Alles wat je daarop aansluit is analoog. Maargoed, als zo'n mannetje dat zegt.... het zal wel dan. Wel kan ik je chello van harte afraden. Het lijkt heel wat, maar je deelt je bandbreedte met de wijk en ADSL heb je voor jezelf. Vervolgens krijg je een hoop gedoe met rekeningen die niet kloppen en je krijgt geen vast IP#, je mag geen thuisnetwerkje opzetten, je hebt geloof ik ook een datalimiet.... ga maar door. Iedereen die het heeft binnen mijn kenissenkring klaagt steen en been. Maar je kunt natuurlijk geluk hebben. :)

[quote:b98fd892e4="Aqua1"]Ik kan me zo slecht voorstellen dat je echt een nieuwe netwerk terminator nodig hebt. Een ISDN lijn wordt in alle mijn bekende configuraties altijd meteen analoog gemaakt met bv de standaard homevox van KPN. Alles wat je daarop aansluit is analoog. Maargoed, als zo'n mannetje dat zegt.... het zal wel dan. Wel kan ik je chello van harte afraden. Het lijkt heel wat, maar je deelt je bandbreedte met de wijk en ADSL heb je voor jezelf. Vervolgens krijg je een hoop gedoe met rekeningen die niet kloppen en je krijgt geen vast IP#, je mag geen thuisnetwerkje opzetten, je hebt geloof ik ook een datalimiet.... ga maar door. Iedereen die het heeft binnen mijn kenissenkring klaagt steen en been. Maar je kunt natuurlijk geluk hebben. :)[/quote:b98fd892e4]

Dan heb ik hier in Ede geluk met Chello, lekkere snelheid ( 200kb) 3 Mac`jes over een router gaat best…

Haddock, hoe staan de zaken ?

Tja,....heb eergisteren mijn adsl-comfort abonnement opgezegd en me aangemeld bij @home.

Nu kreeg ik gisteren te horen dat ik niet zomaar kan opzeggen en dat ik verplicht ben mijn abonnement door te laten lopen tot augustus. Na afloop van het jaarcontract schijn je automatisch weer opnieuw een verbinding aan te gaan voor 1 jaar.

Nu heb ik voorafgaand aan mijn opzegging planet een mail gestuurd met daarin te vraag hoe en wanneer ik kan opzeggen. In het antwoord hierop staat alleen dat ik een opzegtermijn heb van 1 maand. Die voorwaarden worden zelfs in dit mailtje geciteerd. Daarop heb ik dus de boel opgezegd en ben ik nieuwe verplichtingen aangegaan bij @home. Nu blijkt dat ik nog niet kan opzeggen verklaart planet dat de informatie die ik van hen heb gekregen niet klopte. Dat waren namelijk de voorwaarden voor een gewoon (lees: niet adsl) abonement, “Die medewerker heeft zich vergist”. En daar moet ik het dan maar me doen… Volgens mij heeft die email van hun echter rechtsgeldigheid en laat ik het hier niet bij. Want zo dadelijk heb ik twee dure providers. Dat wordt dus weer een lekker gevecht.

wat en zootje he? :cry:

Ik zou inderdaad vast houden aan hetgeen hun medewerker heeft gezegd, dus gewoon 1 maand opzegtermijn....

Toen ik aan ADSL begon adviseerden ze me bij Primafoon een USB modem, wat een Ethernet modem moest zijn. Maar toen was de USB versie inmiddels besteld en het abonnement ingegaan. Voordat dit teruggedraaid was (alles doorgesluisd naar Primafoon natuurlijk!) en de 2 (bureaucratische) bedrijven, KPN en Planet, eén en ander op elkaar hadden afgestemd en ik m'n geld weer terug had, (modem/abonnementskosten) was ik zo'n drie kwart jaar, heel veel ergernissen en een dik dossier bij Primafoon verder. Dit overgaan op kabel is voor mij ook wel iets om te overwegen, maar gezien de praktische ongemakken en vooral de genoemde ervaring, houdt ik het maar bij wat ik heb! Bevalt me overwegend uitstekend trouwens. Dit jaar weer sneller en geen last tijdens piekuren. Alleen vind ik het nog steeds een rotstreek dat de KPN de abonnementsprijs opjoeg, nog voordat het contract was ingegaan. Dat je in Nederland als enige land ter wereld een pptp gui bestandje nodig bent voor Internet toegang via OSX is een minpuntje, maar niet meer dan dat.

Volgens mij is dit standaard procedure(SOB) gewoon net zolang de zaak ophouden totdat de "cliënt" het opgeeft of van zoveel mensen gehoord heeft dat het niet te doen is dat hij er geeneens aan begint om te switchen ( hé is Apple daar ook niet mee bezig :D) Zie b.v. je mobiele nummer mee tekrijgen naar een andere provider, wachten tot Bill toegeeft dat Windows suckt gebeurt eerder...... :twisted: