ADSL output

Hallo,

Ik weet eigenlijk niet goed welke titel ik dit onderwerp moest geven, maar toch.

Het zit zo, wij hebben thuis ADSL. Onze modem staat boven en daar ligt natuurlijk ook telefoon.
Maar de telefoon komt in ons huis langst beneden binnen en gaat van daar naar boven. Nu heb ik onlangs geprobeerd om ADSL te hebben door de modem beneden aan te sluiten op de telefoonlijn maar ik kreeg geen internet.

Is dit normaal? Kan ik dit op één of andere manier oplossen of zit ik gekluisterd aan de telefoonuitgang boven?

alvast bedankt, Pieter.

:sealed:

En die airport express gebruik je als …

:sealed:

Je adsl werkt op elke telefoonuitgang. Je zal allicht iets verkeerd gedaan hebben of zo. Heb je overal een splitter op zitten?

een tip of een kleine opmerking: als je skynet hebt, dan moet je gebruikersnaam voor adsl faXXXXXX@SKYNET zijn! als @SKYNET er niet bijstaat, dan gaat het niet lukken

greeetzzz

[quote:fb73eebc20="pietjepuk6546"]Hallo,

Ik weet eigenlijk niet goed welke titel ik dit onderwerp moest geven, maar toch.

Het zit zo, wij hebben thuis ADSL. Onze modem staat boven en daar ligt natuurlijk ook telefoon.
Maar de telefoon komt in ons huis langst beneden binnen en gaat van daar naar boven. Nu heb ik onlangs geprobeerd om ADSL te hebben door de modem beneden aan te sluiten op de telefoonlijn maar ik kreeg geen internet.

Is dit normaal? Kan ik dit op één of andere manier oplossen of zit ik gekluisterd aan de telefoonuitgang boven?

alvast bedankt, Pieter.[/quote:fb73eebc20]

Nee, is niet normaal… Maar vertel eerst maar eens wat er precies niet werkte dan, krijg je wel een linesync? En heb je het geprobeerd zonder splitter?

als de telefoon aansluiting boven de eerste is, dan kan je het adsl modem alleen daar aansluiten. het moet op de eerste aansluiting gesplitst worden. wel kan je een van boven een draad trekken vanaf de splitser naar beneden en daar je adsl modem neerzetten. ik neem aan dat in belgie ook de telefoon in de meterkast binnen komt bij nieuwbouw woningen? dan kan je een monteur vragen om beneden opnieuw een aansluiting te laten maken en daar de adsl modem aansluiten en dan de draad naar boven voor de telefoon.

daan.

[quote:57c79b30a5="pietjepuk6546"]Hallo,

alvast bedankt, Pieter.[/quote:57c79b30a5]

ik neem aan dat het gefikst is?
Moet het op elke willekeurige telefoonlijn doen…
kijk nog eens goed naar de spaghetti zou ik zeggen :mrgreen: :mrgreen: