ADSL USB-modem en OSX 10.2.3

Wie weet of het Alcatel USB-modem nog werkt na upgrade naar 10.2.3? Na de upgrade naar 10.2.2 waren er nogal wat tegenstrijdige berichten hierover in de diverse forums, misschien is er nu wat meer duidelijkheid over. Tot nu toe heb ik mijn natuurlijke upgrade-drang nog kunnen onderdrukken, maar met Safari enzo weet ik niet hoelang dat nog lukt.

werkt perfect

ik werk er ook mee (x 2.3 en safari)

OK bedankt, ga nu ook upgraden. Stoef, welke driver gebruik jij? Ik gebruik de driver van de xs4all site en die werkt prima. Op de site van Speedtouch wordt trouwens een upgrade van de driver [2.0.1] aangekondigd! :)

Driver Upgrade for Mac (OS 10.x) 4.5 MB Release 2.01 zie

http://www.speedtouch.com/support.htm

Hopelijk werkt deze nog wat beter nu.

is deze update net uit? Is deze ook voor het "gifkikkertje"?

Na eerste installatie functioneerde eea bij mij voor geen meter(Ik heb ook zo'n groen alcatel modemkreng). Ik heb toen nieuwe drivers er weer afgegooid, opnieuw gedownload en geinstalleerd. En toen werkte het ineens wel... Even paar keer proberen als het niet onmiddellijk lukt!

Paar X proberen ok, maar niet met alles!! Zie onderschrift... :wink:

Is na deze upgrade ook verschil te merken met de 2.0 driver?? Verbeteringen, veranderingen??

[quote:00bf8bd57a="frankd'jong"]Is na deze upgrade ook verschil te merken met de 2.0 driver?? Verbeteringen, veranderingen??[/quote:00bf8bd57a] Jazeker! Het rammelend geluid van de harde schijf is weg tijdens het downloaden. Werkt nu probleemloos.. :D

Verse installatie van ADSL heeft voor OS9 geen probleem gegeven, echter wel voor OSX.2.3. Ik benutte de OSX.2 dwl van XS4all. Deze schijnt een versie Alcatel 2.0.0.6.3 te geven. Dan weer werd contact na opstarten niet gelegd dan weer vrijwel nimmer na lang gepauseerd te hebben. Ik moest steeds een HERSTART uitvoeren om de Internetverbinding ADSL tot stand te krijgen. Dit werd mij zo irritant dat ik dit forum ben gaan raadplegen.

Zo heb ik vandaag de X MacOSX en Internet geraadpleegd en de drie Netwerkinstellingen volgen hunne wijze raadgeving overgenomen. Als bij een wonderlijke verschijning blijkt de verbinding thans moeiteloos tot stand te komen.

Zo laat ik alles veiligheidshalve maar zo om sores te vermijden en zal ik nog wel eens de nieuwe release van Speedtouch inhalen. [i:c77e1f7ba5][b:c77e1f7ba5]Maar voorlopig even rust![/b:c77e1f7ba5][/i:c77e1f7ba5]

Dit advies kreeg ik van de helpdesk van Speedtouch, w.b. de upgrade naar 10.2.3

Solution:
We have tested the current driver 2.0 upgrader on Mac OS 10.2.3 and found it working.

Recommendable steps to take:

Download the 10.2.3 upgrade.

Disconnect the modem from the Mac.

Deinstall all the SpeedTouch software first.

Install the 10.2.3 Mac OS upgrade.

Install the modem in the same way you did as on 10.2.2.

Now do a cold boot with the modem connected to the Mac.

Kind regards,

Alcatel Helpdesk
Jo Jonckers
Email:
DSLContact@thmulti.com
Send your Support Request from Website:
http://www.speedtouchdsl.com

En het werkte!! :slight_smile:
Inmiddels ook de driver upgrade naar 2.0.1 gedaan [gewoon over de xs4all driver heen]. Merk geen verschil.

Bij mij bleef de Installer steken en stond er het getal 17 vermeld. Tja, toen heb ik de oude driver maar weer geplaatst.

ik wil heel graag de nieuwste update downloaden voor me gifkikker, maar als ik dan op mac os x klik bij support [url=http://www.speedtouch.com/supuser.htm]Deze site[/url] dan kan ik alleen kiezen voor het downloaden van een windows upgrade.

Help, waar kan ik nou die OS X download vinden? :x

probeer de bovenstaande link uit het bericht van osx eens, gaat denk ik beter.

Heb netjes update gedownload, uninstaller gedaan en wou daarna installeren krijg ik in het installatie scherm de volgende melding "You must first install the software provided by your internet service provider, before you can install this software version" WTF is dit nu weer? :x Stomme klote kikker :evil:

2.0.1 is een echte update, moet gewoon over de bestaande driver heen worden geinstalleerd.

Wat moet ik nu doen om met me mac weer op internet te kunnen? Zit nu te raggen op me windoos laptop en internetten daarmee is een ramp. Ik zit bij zonnet. Moet ik eerst die oude driver downloaden en daarna die update eroverheen knallen zonder te unistallen? Zo ja waar kan ik die oude update dan vinden?

Help :frowning:

Zoek op xs4all site de driver voor 10.2. Installeren en daarna de upgrade eroverheen "knallen". En dan maar hopen dat 'ie het doet.