ADSL USB-Modem logt niet in na enkele minuten.

[b:95bf6eeb94]Nou komt 't: [/b:95bf6eeb94] Ik heb een SpeedTouch 330 ADSL USB-Modem, wanneer ik mijn G4 opstart moet ik [b:95bf6eeb94]METEEN[/b:95bf6eeb94] verbinding maken, want als ik ongeveer 5 minuten wacht, kan ik niet meer inloggen dus moet het systeem weer herstart worden.. :evil: Ik heb dit al met verschillende OSX versies geprobeerd van OSX.2 tot OSX.2.6 aan toe en m'n broek zakt er spontaan van af!! Is dit normaal? Heeft iemand deze rare frats ooit meegemaakt?

Thanx! :wink:

Ik heb mij suf gezocht naar informatie over hetzelfde probleem maar het is zowel door eigen ervaring als door beschrijving van anderen [b:fab1d713da]niet[/b:fab1d713da] te verhelpen. - Verbinden/connect ADSL binnen een paar tellen nadat de laatste inlogfile is verschenen. Bij weigering verbinding misschien nog eenmaal opnieuw aanklikken. - Voor pauzestand eerst netjes de ADSL-verbinding verbreken. Even wachten. Dan pauze/sleep. Zo wil ook na lange tijd (maar niet zeer lang) de ADSL-verbinding wederom [i:fab1d713da]pakken[/i:fab1d713da].

Anders de irritante HERSTART!

Bedankt voor de tip(s)! Het zal wel bij het laatste blijven.. schat ik.. En bestaat er ook een mogelijkheid om meteen bij het opstarten van mijn systeem [u:361c14087b]in te loggen??[/u:361c14087b] via internetverbinding? Of moet ik dan met appleScript aan de gang? Ik ben al met "inlogonderdelen" in de systeemvoorkeuren aan 't vogelen geweest maar daar blijft het bij 'het op volgorde zetten van applicaties..'

Ik heb het zelfde probleem , maar door een applescript opgelost door deze bij het bij het inloggen meteen automatisch altijd verbinding laten maken.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn alcatel speedtouch, ik moet ook gelijk inbellen, anders kan ik het schudden, nou weet ik echt helemaal de ballen van scripts, dus heb ik gewoon mail in de inlogonderdelen gezet... werkt ook, maar het probleem is en blijft irritant.

Ik zit ook echt te denken om een ethernet modem aan te schaffen, want mijn vriendin heeft een pc van haar werk meegekregen, en usb-modems zijn nogal kl#te te splitten…

Er is, denk ik, maar 1 goed advies: geef het modem aan een bevriende pc-gebruiker(sorry mac-fundamentalisten). Op de pc doet ie het namelijk prima. Maar voor de Mac: even de knip open en voor altijd van het gedonder af: het ethernetmodem doet het altijd!

[quote:2398e57192="osx"]Ik heb het zelfde probleem , maar door een applescript opgelost door deze bij het bij het inloggen meteen automatisch altijd verbinding laten maken.[/quote:2398e57192] Ik heb dat script van OSX gekregen, en het werkt perfect!

nu heb ik ook een ethernet verbinding lopen naar de PC, en we kunnen nu tegelijk het net op… hehe, eindelijk!

LET OP, dat de groene lichtkens van de ALCATEL zonder knipperen branden. KIJK, vervolgens of het ikoon Diagnostics (in het Dock) [color=green:665b45bce6]groen/groen/groen/[/color:665b45bce6][color=red:665b45bce6]rood[/color:665b45bce6] is. ZO JA, maak verbinding met Internet Connect ZO NEE, sluit Diagnostics en clip 2x. WACHT, weer op de goede lichtjes. VERBIND, met Internet Connect.

Deze procedure bespaart een Herstart.
[color=green:665b45bce6][/color:665b45bce6]

Het blijft dus kl•te met dat adsl usb modem van alcatel. Gelukkig ben ik niet de enige met problemen... Zojuist zag ik op de kpn adsl site dat er een nieuwe driver was geplaatst...

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads_usb.html

Heeft iemand deze al geprobeerd, en zo ja werkt het beter?

Groet,

ik heb de nieuwe versie geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Trouwens, bij het installeren gooide ie meteen m'n andere lokatie settings weg, dus om verder te kunnen internetten (modempie) moest ik die weer installeren :(

heeft er IEMAND nog een tip om dit op te lossen (voordat ik een wireless modem koop…)

beetje late reactie maar ik heb een week geleden de laatste driver van de KPN site geplukt en ik heb nul problemo met later inbellen als mijn macje al een tijdje aanstaat

Ik ben sinds kort ook een USB ADSL OS X gebruiker. Met de nieuwste driver nergens last van. Werkt perfect met OS X.

Ik heb adsl met alcatel Ethernetmodem en Draytek vigor 2200E router, werkt perfect qua aansluiting en connectie, maar.......

het kan aan mij liggen, het internetten lijkt veel trager te zijn geworden met die router. Het laden van een pagina duurt veel langer, of is dit onzin en ligt het ergens anders aan dat het geheel trager is geworden???

[quote:154d1443fd="unSOUND"][quote:154d1443fd="osx"]Ik heb het zelfde probleem , maar door een applescript opgelost door deze bij het bij het inloggen meteen automatisch altijd verbinding laten maken.[/quote:154d1443fd] Ik heb dat script van OSX gekregen, en het werkt perfect![/quote:154d1443fd]

Zou je dat scriptje kunnen posten (text) en hoe te gebruiken? Klinkt als een redelijke oplossing!

Ik had het probleem ook.

De remedie: even de usb-modem loskoppelen en weer aansluiten. Na een paar seconden heb je weer verbinding.

Overigens werken Macs slecht met usb-modems. Bij mij was telkens de verbinding weg, zodra de computer in de sluimerstand gaat (dus een nacht downloaden terwijl je slaapt, kon ik wel vergeten). Ik heb zo’n Zon Breedband Family abonnement. In het oude huis hadden we ISDN en een ethernetmodem bij XS4ALL en dat werkte altijd goed. Ik heb Zonnet gevraagd, wat een ethertnetmodem kost (dat was E 69,-- extra) en toen mocht ik hem omruilen. En nu: altijd verbinding, nooit meer gezeur en de verbinding is opmerkelijk sneller!

[quote:8d54da15dd="Richard Kruizinga"]Ik had het probleem ook.

De remedie: even de usb-modem loskoppelen en weer aansluiten. Na een paar seconden heb je weer verbinding.

Overigens werken Macs slecht met usb-modems. Bij mij was telkens de verbinding weg, zodra de computer in de sluimerstand gaat (dus een nacht downloaden terwijl je slaapt, kon ik wel vergeten). Ik heb zo’n Zon Breedband Family abonnement. In het oude huis hadden we ISDN en een ethernetmodem bij XS4ALL en dat werkte altijd goed. Ik heb Zonnet gevraagd, wat een ethertnetmodem kost (dat was E 69,-- extra) en toen mocht ik hem omruilen. En nu: altijd verbinding, nooit meer gezeur en de verbinding is opmerkelijk sneller![/quote:8d54da15dd]

Heb daar wat nare ervaringen mee opgelopen, de iMac 450 van mijn vriendin vond het niet zo leuk als ik dat deed en wilde daarom nog wel eens een kernel panic geven na een paar minuten. Helaas heeft ze het geld niet om een ethernet modem te nemen, anders had ze dat wel gedaan. Dus een scriptje om het een en ander te automatiseren lijkt mij een gulden middenweg.

Nou, dit is echt niet te geloven, ik heb hetzelfde probleem op m'n Wintel. Dus de eerste paar keren lukt het mij in te bellen, maar daarna "there is no dialtone, make sure...."

Wat bij mij ook nog gebeurt is dat m’n hele systeem instabiel wordt door mijn Dialer. Dat hebben jullie zeker niet? Ik moet nog wel proberen om een nieuwe versie van DUN te installeren, maar als ik deze posts lees, ligt het waarschijnlijk aan het modem zelf.

Zelf heb ik versie 201.2.0.0 van de driver (van Speedtouch) Is die op de pagina van KPN een nieuwe versie? Kom er niet uit.

Je kunt een nieuwe driver voor je modem downloaden. Men zegt dat het probleem dan opgelost is.

Groet Mark