ADSL USB Modem PLanet internet. Via Ethernet te gebruiken?

ADSL USB Modem PLanet internet. Via Ethernet te gebruiken?

Is hier een truck voor om toch e.v.t met een hulpstuk gebruik te kunnen maken van de voordelen van KPN?
Ik kom er niet mee aan de slag.
Iemand bekend met dit probleem en een oplossing voor dit euvel?

Ik hoor het graag. :evil: :roll:

Lijkt me van niet. 2e hands ethernetmodem zoeken. Lastig, want je bent niet de enige...

Ah lui is hier echt geen truck voor. Zit met handen in het haar nu :x

Wat wil je precies, en wat zijn dan de voordelen van KPN. Ik heb zelf een ethernet modem.

We werken op een Xserver. Mijn baas heeft de USB modem van Planet-advance besteld. Nu willen we de USB modem op de server hebben draaien. Waar we nu allemaal via Ethernet vanaf werken. Maar ik krijg de USB niet samen met Ethernet aan de praat.

Kan dit niet met een omzeiling via een kastje extra of een programma?
Moet toch een truc voor zijn. :?

Het lijkt mij handiger als je baas deze bestelling annuleert en een ethernetmodem koopt, scheelt enkele 10-tallen euro's en je hebt geen probleem. Ik begrijp dat je een kastje wilt hebben om de usb-modem op een ethernet poort aan te sluiten? Ik meen dat ik daar ooit eens iets over gelezen heb, maar ben er niet zeker van. Zoek anders even via google naar usb to ethernet o.i.d.

er bestaan inderdaad kastjes om USB naar ethernet om te zetten. ik zag dat bij SMC [url]http://www.smc.com[/url] met productnummer SMC2208USB/ETH Misschien heb je daar iets aan. Er zullen waarschijnlijk ook wel ander fabrikanten iets dergelijks maken. Of dit is wat je bedoelt weet ik niet. En dan is het nog maar de vraag of het onder OSX werkt natuurlijk.

Bedankt Peter, ik heb besloten om de hele mikmak terug te sturen en een Ethernet modem aan te schaffen. Bedankt voor jullie reactie's.

Verdere reactie’s natuurlijk altijd welkom.

:wink: :lol:

Lijkt me een goede keus. Succes